تشییع پیکر ناگهان آکارسل از هولیر بە قونیە

روز گذشتە پیکر ناگهان آکارسل، عضو مرکز پژوهشهای ژنولوژی کە در سلیمانیە ترور شدە بود، بر دوش زنان از هولیر بە سوی قونیە تشییع شد.

روز گذشتە پیکر ناگهان آکارسل، عضو مرکز پژوهشهای ژنولوژی کە در سلیمانیە ترور شدە بود، بر دوش زنان از هولیر بە سوی قونیە تشییع شد.

ناگهان آکارسل، پژوهشگر مرکز ژنولوژی و سردبیر مجلە ژنولوژی در ٤ اکتبر در شهر سلیمانیە در باشور کوردستان ترور شد و روز گذشتە پیکر وی بر دوش زنان از هولیر بە سوی قونیە تشییع شد.

بە منظور تشییع پیکر ناگهان آکارسل، زنان و بسیاری از دوستان و فعالان در مرکز اژی خانم در شهر سلیمانیە گردهم آمدند. نجیبە قرەداغی از اعضای آکادمی زنان در این مراسم سخنرانی کردەو و گفت: گلولەای کە امروز بە سوی ناگهان آکارسل شلیک شد،احتمال دارد کە فردا بە سوی یکی دیگر از اعضای این آکادمی شلیک شود. هیچ کس در باشور کوردستان خود را فریب ندهد. نگویند کە ما سیاستمدار نیستیم. در شرایط کنونی همە در معرض خطر هستند.

سیوان رستمی از اعضای اتحادیە زنان کوردستان نیز در این مراسم گفت: نمیتوانند با ترور ناگهان آکارسل، مانع از مبارزە زنان شوند. جنایتهایی از این شیوە،  در نهایت بە اعتلا و گسترش هر چە بیشتر مبارزە زنان منجر خواهد شد.

حسین کاچماز پارلمانتار حزب دمکراتیک خلقها از حوزە انتخابیە شرنخ هم از مسئولان باشور کوردستان درخواست کرد کە قاتل یا قاتلان این ترور بە دست عدالت سپردە شوند.

در این مراسم، با شعار ژن، ژیان، آزادی و زیلان نمی میرد، پیکر شهید ناگهان آکارسل بر دوش زنان بە سوی هولیر تشییع و از آنجا بە آنکارا و سپس قونیە منتقل شد.