تصویر

تی‌آر‌تی به همکاری پ‌دک با دولت ترکیه اعتراف کرد

جان آجون، مدیر سیاست خارجی SETA با شرکت در اخبار شبکه تلویزیون دولتی ترکیه تی‌آر‌تی (TRT) به همکاری دولت ترکیه و حزب دموکرات کوردستان (پ‌دک) اعتراف کرد.

اعتراف به همکاری پ‌دک و دولت ترکیه

در حالی که حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان ادامه دارد، ارسال محموله‌های نظامی به این منطقه نیز ادامه دارد. در حالی که جمهوری ترکیه سخت تلاش می‌کند تا از هرگونه وکنشی علیه اقدامات الحاقی در منطقه جلوگیری کند، تمام رسانه‌های جنگ ویژه را نیز بسیج کرده است.

در حالی که هر روز برنامه‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به حملات دولت ترکیه و متهم ساختن پ‌ک‌ک پخش می‌شود، یکی از اهداف اصلی آنها جلوگیری از بروز هرگونه مشکل حقوقی و دیپلماتیک است. تلاش‌های فشرده برای این امر در حال انجام است.

یکی از این اتفاقات دیروز در شبکه تلویزیونی TRT News رخ داد. در حالی که جان آجون، یکی از مدیران سیاست خارجی SETA، در اخبار تی‌آر‌تی شرکت کرد و اطلاعاتی در مورد تلاش‌های اشغالگری دولت ترکیه به باشور کوردستان ارائه کرد، آنچه او در مورد پ‌دک گفت، به بحث روز مبدل شد.

آجون با ارائه اطلاعاتی در مورد اقداماتی که نیروهای ویژه وابسته به پ‌دک به همراه سربازان ترک در مناطق اشغالی انجام داده‌اند، از فعالیت‌های اشغالگرانه دولت ترکیه در بسیاری از مناطق، به ویژه گاره، در مناطق حفاظتی مدیا صحبت کرد. او همچنین اعتراف کرد که پ‌دک روستاها را تخلیه کرده است.

چشمگیرترین اعتراف در سخنان آجون، که فراموش نکرد از شنگال، «پروژه مسیر توسعه» و روژاوا یاد کند، صحبت‌های او در مورد پ‌دک بود.

آجون ضمن تلاش برای مشروعیت بخشیدن به حملات اشغالگرانه ارتش ترکیه در منطقه گفت: «در حال حاضر در حالی که ارتش ترکیه در حال پیشروی است، می‌بینیم که پیشمرگه‌ها از ما حمایت لجستیکی بیشتری می‌کنند.»

وقتی به سخنان آجون با دقت گوش داده می‌شود، جزییات دیگری به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد پ‌دک در این امر دخالت بیشتری دارد.

علاوه بر این، آجون سعی کرد بمباران اخیر نیروهای پ‌دک در سرگله توسط دولت ترکیه را با گفتن اینکه «پ‌ک‌ک این کار را انجام داد» تحریف کند، نشان‌دهنده چگونگی استفاده از روش‌های جنگ ویژه‌ای است که دولت ترکیه در کوردستان اعمال می‌کند.

در حالی که وضعیت اشغالگری و الحاق ارتش ترکیه به پیشتازی پ‌دک بارها توسط افکار عمومی مطرح شد، پ‌دک دائماً از زبان اتهامی علیه پ‌ک‌ک استفاده می‌کرد. با این حال، در حالی که ارزیابی‌های آجون بار دیگر این پرسش را روشن کرد که چه کسانی، کجا و تا چه اندازه در عملیات اشغال و الحاق کوردستان دست دارند، این وضعیت به اعتراف حقیقت تبدیل شد.