ودات آیدین، سیاستمدار کورد بر سر مزارش گرامی داشته شد

به مناسبت عید قربان، سازمان استانی آمد حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی)، مزار وَدات آیدین سیاستمدار کورد در قبرستان مِردین کاپی در منطقه سور را زیارت کرد.

نمایندگان دم پارتی، حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ)، عدالت کایا، مَرال دانیش بَشتاش و سیاستمدار کورد گلتان کیشاناک و انجمن وحدت و فرهنگ، کمک و همبستگی با خانواده‌هایی که بستگان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (MEBYA-DER)، در مراسم بزرگداشت شرکت کردند.

عباس شاهین، رئیس مشترک استانی دم پارتی آمد پس از یک لحظه سکوت برای جان باختگان مبارزه برای آزادی و دموکراسی اظهار داشت که ۳۳ سال از قتل ودات آیدین می‌گذرد و تاکید کرد که این قتل‌ها محصول یک ذهنیت تاریک است.

برادر ودات آیدین، ویسی آیدین، در عید قربان امسال آرزوی صلحی شرافتمندانه کرد و گفت: «مبارزه مردم کورد در نقطه مهمی قرار دارد. دیگر خونریزی متوقف و صلحی شرافتمندانه حاصل شود.»

مَرال دانیش بَشتاش، نماینده پارلمانی دم پارتی استان ارزروم با اشاره به تصمیمی که در پرونده طاهر اَلچی گرفته شده است، گفت: «آنها نمی‌توانند بگویند "گلوله ناشناس رفقای مقتول ما را به قتل رسانده است." آنها تصمیم گرفتند قاتلان طاهر را تبرئه کنند. این ذهنیت ساختاری است که ابتدا به قتل می‌رساند و سپس معصومیت می‌بخشد. امروز آک‌پ، فردا شاید یک حزب دیگری باشد، اما ذهنیت تغییر نمی‌کند.»

گلتان کیشاناک، سیاستمدار کورد در حالی که میخک‌ها را بر روی مزار می‌گذاشت، گفت: «ودات آیدین در دورانی تاریک به قتل رسید. امید ما این است که روزی مژده روزهای روشن را در اینجا بدهیم. ودات آیدین شایسته آن است.»

این بزرگداشت پس از دعا کردن به پایان رسید.