وکلای رهبر خلق کورد خواستار ملاقات فوری با موکلشان شدند

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پس از آنکه خبرهایی در مورد وضعیت سلامت موکل آنها منتشر شد، درخواست دیدار فوری را به دادستانی عمومی ارائه کردند.

 مظلوم دینچ، راضیه اُزترک، ابراهیم بیلمز و نوروز اویسال از وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مورد اخبار پخش شده در شبکه‌های اجتماعی، امروز با دادستانی جمهوری در شهر ساحلی بورسا و وزیر دادگستری دیدار کردند. وکلا درخواستی را مبنی بر لزوم ملاقات فوری با عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد به دادستانی و وزیر دادگستری ترک تحویل دادند.

در این درخواست آمده است، از ۳ مارس ۲۰۲۰ به بعد پس از دیدار خانواده، فقط یک بار با محمد اوجالان تماس تلفنی برقرار کرده است. در این دیدار همچنین اعلام شد که از آن زمان به بعد تاکنون اجازه‌ی هیچگونه دیدار و یا تماس تلفنی داده نشده است.آنها اعلام کردند. "همه‌ی درخواست‌های ما به بهانه‌های مختلف رد شده و یا بدون پاسخ مانده است و اینگونه مانع از انجام دیدارها شده‌اند".  در شرایط کرونا که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، حداقل اجازه برقراری تماس تلفنی داده نشده است و همچنین اعلام شد،"شرایط زندان و حصر وحشیانه در واقع نقض ممنوعیت شکنجه است. علیرغم گزارش سی‌پی‌تی مبنی بر بازنگری وضعیت زندانیان امرالی، اما تاکنون حتی یک اقدام مثبت نیز انجام نشده است."

 در بیانیه‌ی وکلا آمده است، "از روز ١۴ مارس در شبکه‌های اجتماعی برخی اخبار در مورد وضعیت سلامت و زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر شده است. بدون شک علت اصلی آن حصر شدید امرالی می‌باشد. اما اخبار اخیر سبب نگرانی جدی ما و خانواده‌ی وی شده است، به همین دلیل می‌خواهیم با وی دیدار کنیم و منتظر هستیم که به خانواده و وکلا اجازه‌ی دیدار با آقای اوجالان داده شود و درخواست دیدار ما پذیرفته شود."