تصویر

وکیل زاروهی: همه وکلا باید به کمپین بپیوندند

زاروهی هوانیسیان، وکیل دادگستری با بیان اینکه وضعیتی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آن قرار دارد را نباید پذیرفت و از همه وکلا خواست تا به کمپین ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بپیوندند.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیش از ۲۵ سال است که در جزیره امرالی در انزوای شدید به سر می‌برد و ۴۰ ماه است که هیچ اطلاعی از وی دریافت نشده است. وکلای کوردستان، ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر برای ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درخواست داده‌اند. یکی از این وکلا، وکیل ارمن زاروهی هوانیسیان است که برای این ملاقات درخواست داد. زاروهی هوانیسیان وکیل دادگستری درباره انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و درخواست ملاقات با وی با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

زاروهی هوانیسیان وکیل دادگستری با بیان اینکه به عنوان یک وکیل وظیفه انسانی خود را برای پیوستن به کمپین رفتن وکلا به امرالی احساس می‌کنم، گفت: «معتقدم کارزار آزادی اوجالان و دیدار وی با وکلا به هدف خود می‌رسد. این کمپین تأثیر خود را در جناح قانون خواهد گذاشت، انزوا و شکنجه علیه اوجالان لغو خواهد شد. همه وکلا باید به این کمپین بپیوندند و به وکلا اجازه دهند تا با عبدالله اوجالان ملاقات کنند.»

«افکار عبدالله اوجالان در سراسر جهان منتشر شده است»

زاروهی هوانیسیان وکیل دادگستری با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دارای اندیشه و فلسفه آزاد است، گفت: «امروز اندیشه و فلسفه عبدالله اوجالان در سراسر جهان گسترش یافته است. عبدالله اوجالان نه تنها از حقوق بشر دفاع می‌کند، ایده‌های اوجالان برای تمام بشریت بسیار مهم است. همچنین ایده‌ها و فلسفه اوجالان برای جامعه برابر و آزادی زنان تاثیرگذار است و همه این واقعیت را می‌دانند. دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم به اندیشه‌ها و فلسفه عبدالله اوجالان نیاز دارد. به دلیل افکار و ایدئولوژی اوجالان برای جهانی صلح‌آمیز بدون جنگ، همه مردم می‌توانند در صلح با هم زندگی کنند.»

«عبدالله اوجلان سال‌ها در یک سلول نگهداری می‌شود»

وکیل زاروهی درباره انزوای امرالی نیز اظهار کرد: «انزوایی که امروز بر اوجالان و رفقایش اعمال می‌شود خارج از قوانین داخلی و بین‌المللی است و نقض حقوق بشر است. وقتی می‌گوییم حقوق بشر؛ آنها طبق قانون حق دارند با وکیل خود ملاقات کنند. دولت ترکیه با اعمال انزوا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. اوجالان در انزوا و فشار شدید در زندان نگهداری می‌شود. در مورد وضعیت عبدالله اوجالان تحقیقاتی انجام دادم. اوجالان سال‌ها در یک سلول به تنهایی نگهداری می‌شود و از تمام حقوق انسانی خود محروم است. لازم است این وضعیت فعلی در مورد اوجالان به هیچ وجه پذیرفته نشود.»