زیلان وژین ریاست مشترک پژاک: زن، زندگی، آزادی برگرفته از علم ژنولوژی است

شعار اصلی زن، زندگی، آزادی برگرفته از علم ژنولوژی است و ما با سازماندهی و مبارزات آزادیخواهانه‌ای که از رفیق ناگهان به میراث مانده مراقبت خواهیم کرد و بزرگترین پاسخ را به رژیم‌های ضد زن خواهیم داد.

زیلان وژین رئیس مشترک حزب حیات آزاد کوردستان پژاک در مقاله‌ای که در وب سایت رسمی پژاک منتشر شده است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آکادمیسن و روزنامه نگار ناگهان آکارسل، ذهنیت و نیرویی که او را به قتل رساند محکوم کرد و گفت: ما با سازماندهی و مبارزات آزادیخواهانه‌ای که از رفیق ناگهان به میراث مانده مراقبت خواهیم کرد و بزرگترین پاسخ را به رژیم‌های ضد زن خواهیم داد.

زیلان وژین، رئیس مشترک حزب حزب حیات آزاد کوردستان پژاک، یاد و خاطره‌ی آکادمیسین و روزنامه نگار کورد شهید ناگهان آکارسل را گرامی داشت و ذهنیت و نیروهایی که وی را به قتل رساند به شدت محکوم کرد.

زیلان وژین به عنوان زنی از شرق کوردستان میگوید: پس از دهه‌ها مبارزات آزادیخواهانه و دادن هزینه‌های سنگین در راه فلسفه "زن، زندگی، آزادی"، وارد روند جدیدی از انقلاب آزادی زنان در ایران و شرق کوردستان شده‌ایم. به دنبال کشته شدن شلیر و ژینا صبر زنان در برابر زنجیرهایی که روح و بدن زنان را اسیر کرده بود، به پایان رسید و اعلام کردند که ما دیگر قربانی نیستیم. قتل رفیق ناگهان آکرسل هم توسط همان ذهنیتی انجام گرفت که شلیر و ژینا را کشتند.

زیلان وژین هدف قرار دادن کانون ژنولوژی را ترساندن زنان و تضعیف مبارزات آزادیخواهانه آنها عنوان کرد و افزود: قتل ناگهان آکارسل با هدف انحراف انقلاب آزادی زنان انجام شد، اما زنان دیگر خود را محدود به چهار دیواری خانه نمی دانند و هم اکنون در خیابان‌ها "آزادی" را فریاد میزنند.
اکنون موضع گیری زنانی همچون شلیر، ژینا و ناگهان همراه با حمایت‌های جهانی زنان در قالب شعار "زن، زندگی، آزادی" در مقابل ذهنیت مردسالاری قرار گرفته که معتقد بود اگر زمین و آسمان متحد شوند، نباید زنان متحد شوند.

زیلان وژیم با بیان اینکه شعار "زن، زندگی، آزادی" برگرفته از علم ژنئولوژی است، خاطرنشان کرد: رفیق ناگهان پیشگام این علم بود. رفیق ناگهان سال‌ها در زمینه علم ژنئولوژی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داد و این علم را در اقصی نقاط کوردستان بازتولید کرد. اگر امروز همه زنان کورد و سایر ملت‌های ایران با اتحاد و همبستگی شعار " زن، زندگی، آزادی" را فریاد میزنند نتایج مبارزات این زن آزادیخواه است.
زیلان وژین در پایان با اشاره به اینکه قتل ناگهان آکارسل در جنوب کوردستان باید به جرقه انتقام و حق خواهی مشروع زنان بدل شود، تاکید کرد: بر اساس کمپین کژار تحت عنوان " زمان دفاع از انقلاب زن فرا رسیده" از خون به ناحق ریخته شلیر، ژینا و ناگهان صیانت میکنیم و با پشتیبانی از انقلاب زنان ایران و شرق کوردستان مبارزات ٣٠ ساله رفیق ناگهان را به نتیجه خواهیم رساند.