زینب خراسان عضو شورای رهبری کودار: ارزیابی توطئه بین المللی علیه رهبر آپو و اوضاع شرق کوردستان

زینب خراسان، عضو شورای رهبری کودار مهمان این هفته ویژه برنامه راوین تلویزیون آرین بود. وی در این برنامە تلویزیونی به سوالات بریوان راپرین در مورد توطئه‌ی بین المللی علیه رهبر آپو و اوضاع شرق کوردستان پاسخ داد.

زینب خراسان در ابتدای سخنان خود به توطئه‌ی بین المللی ١٩٩٨ که توسط قدرهای منطقه‌ای و جهانی علیه رهبر خلق کورد عبداله اوجلان صورت گرفت اشاره کردە و گفت: این توطئه تنها از سوی ترکیه انجام نگرفت، بلکه توطئه‌ای کم نظیر از سوی امپریالیسم جهانی بود. در این میان مبارزات آزادیخواهانه رهبر آپو محدود به یک فرد یا گروه خاصی نبود بلکه خواست او آزادی و برابری در کل جوامع بشری بودە است، فکر و فلسفه رهبر اوجلان که اساس آن آزادی زنان، محافظت از محیط زیست، احقاق حقوق مردم مظلوم و ستم دیده میباشد، مقوله‌ای جهانی است و پایه‌های قدرت‌های سرمایه داری، دیکتاتوری و فاشیزم را به لرزه در آوردە است.

زینب خراسان، عضو شورای رهبری کودار در بخش دیگری از گفتگوی خود با تلویزیون آرین گفت: ترس سیستم سرمایه داری جهانی از ایدئولوژی رهبر آپو، باعث شد که قدرتهای جهانی دست به توطئه‌ای برنامه ریزی شده بزنند، این توطئه نه تنها اراده و هویت خلق کورد را هدف قرار داد، بلکه در صدد نابودی اراده‌ی تمام آزادیخواهان جهان نیز برآمد، از همین رو به دنبال این دسیسه جهانی نه تنها خلق کورد در چهار بخش کوردستان بلکه آزادیخواهان در تمام علیه این توطئه خشم و انزجار خود را ابراز کردند و مبارزات برای آزادی رهبری در اقصی نقاط دنیا همچنان ادامه دارد.

زینب خراسان در بخشی دیگر از سخنان خود قتل حکومتی ژینا امینی در تهران و قتل زنان آزادیخواهی مانند ناگهان آکارسل در سلیمانیه را برگرفته از ذهنیتی عنوان کرد که رهبر آپو علیه آن و در جهت آزادی زنان سالیان طولانی مبارزه کرده است.
عضو شورای رهبری کودار در خاتمە افزود: ناگهان آکارسل بعنوان زنی پیشاهنگ در علم ژنولوژی، علمی که بنیاد آن توسط رهبر آپو پایه گذاری شد و توسط مبارزانی همچون سکینه جانسز توسعه یافت، در طول دوران حیات خود تلاش کرد که این علم را در قالب فلسفه آزادی زنان در کوردستان و اقصی نقاط جهان گسترش دهد. ذهنیت مردسالاری که ژینا را به قتل رساند، همان ذهنیت در جایی دیگر از ترس فلسفه‌ای که نه تنها منجر به آزادی زن بلکه آزادی جامعه میشود، رفیق ناگهان آکارسل را شهید کرد.
 وی همچنین به انقلاب ایران و شرق کوردستان با شعار زن، زندگی و آزادی نیز اشارە کردە و گفت: قتل شلیر و ژینا جرقه ای بودند برای برافروختن آتشی که در شرق کوردستان و ایران شعله ور شده و هیچکس نمی تواند آن را خاموش کند زیرا این انقلاب، آتش آزادی است.

زینب خراسان به اهمیت کارزار کژار برای پاسداری از انقلاب زنان اشاره و تاکید کرد: این انقلاب توسط زنان آغاز شد و وظیفه همه زنان است که با خود سازماندهی و وحدت از آن دفاع و آن را به پیروزی برسانند.

عضو شورای رهبری جامعه آزاد شرق کوردستان در پایان خطاب به مزدوران خامنه‌ای که با برخوردهای خشونت آمیز سعی در سرکوب قیام سراسری خلق‌های ایران دارند، گفت: تا دیر نشده به آزادیخواهان بپیوندید تا مردم شما را ببخشند.