آنروا: مردم فلسطین مهاجرت دائمی و بی‌پایان را تجربه می‌کنند

فیلیپ لازارینی، مدیر آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) بمنظور نشان دادن واکنش‌اش در توییتی در ایکس نوشت؛ «مردم فلسطین مهاجرت مداوم و بی‌پایان» را تجربه می‌کنند.

فیلیپ لازارینی با بیان اینکه مردم فلسطین در حال تجربه یک «مهاجرت مداوم و بی‌پایان» هستند، گفت: «برای چندین دهه، غیرنظامیان فلسطینی به طور مکرر در میانه جنگ‌ها و درگیری‌ها گرفتار شده‌اند و در روزهای اخیر بیش از ۷۵۰۰۰ نفر در جنوب غربی غزه آواره شده‌اند.»

مردم غزه به دام گرفتار شده‌اند

لازارینی ادامه داد: «در طول شب، مقامات اسرائیل دستورات جدیدی صادر کردند که افراد بیشتری را مجبور به فرار دوباره کردند. برخی فقط می‌توانستند فرزندان خود را با خود ببرند، برخی دیگر تمام زندگی خود را در یک کیسه کوچک حمل کردند. آنها به پناهگاه‌ها، مکان‌های شلوغی که از خانواده‌ها پر شده‌اند رفتند. آنها همه چیز را از دست دادند و به همه چیز نیاز دارند.»

رئیس آنروا در پایان گفت: «بر خلاف جنگ‌های دیگر، مردم غزه به دام گرفتار شده‌اند و جایی برای رفتن ندارند.»

وزیر جناح راست افراطی: غزه باید کاملاً اشغال شود

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی تندرو اسرائیل با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خود خواستار «اشغال کامل نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی» شد.

بن گویر نوشت: «ما باید مهاجرت را تشویق کنیم و قلمرو نوار غزه را اشغال کنیم تا برای همیشه آن را در دستان خود نگه داریم.»

وزیر راست افراطی اسرائیلی که شدیداً با تلاش‌های آتش‌بس مخالف است، بار دیگر بر تمایل خود برای مشاهده شکست حماس تا تسلیم کامل تاکید کرد.

به همین دلیل وزیر پیشنهاد کرد که «کمک‌های بشردوستانه و انتقال سوخت» به منطقه فلسطین تا بازگشت همه گروگان‌های اسرائیلی به کشورشان متوقف شود.