اقدامات جدید دولت بریتانیا علیه خشونت‌های راست افراطی

دولت بریتانیا در حالی که تصمیم می‌گیرد پس از یک شب خشونت، مکان‌های جدیدی را برای بیش از ۵۰۰ نفر در زندان‌ها باز کند، در حال آماده شدن برای بسیج ۶ هزار افسر پلیس متخصص است.

دولت بریتانیا روز سه شنبه ۶ اوت اعلام کرد که جا برای بیش از ۵۰۰ نفر در زندان‌ها برای نگهداری افراد درگیر در خشونت در دسترس خواهد بود.

دولت همچنین اعلام کرد که ۶ هزار پلیس متخصص در پی خشونت در طول شب بسیج خواهند شد.

پس از قتل سه دختر در حمله با چاقو در ساوتپورت، انگلستان، هفته گذشته، شایعات و فراخوان‌های منتشر شده توسط گروه‌های راست افراطی به اعمال خشونت‌آمیز تبدیل شد.

اولین حوادث خشونت پس از انتشار شایعاتی در مورد مشخصات مظنون که به اشتباه به عنوان یک پناهنده مسلمان معرفی شده بود، رخ داد.

فاش شد که عامل حمله با چاقو با هدف قرار دادن کودکان در واقع یک مرد ۱۷ ساله با اصالت رواندایی، متولد کاردیف، ولز بود.

کایر استارمر، نخست وزیر حزب کارگر، «نفرت راست افراطی» را محکوم کرد و اظهار داشت که احکام «سریع» علیه کسانی که مرتکب اعمال خشونت شده‌اند اعمال خواهد شد.

هایدی الکساندر، وزیر دادگستری آمریکا، صبح سه‌شنبه به بی‌بی‌سی گفت که به دلیل خشونت و بی‌نظمی «ما تضمین می‌کنیم که هر کسی که به زندان محکوم می‌شود مکانی در انتظارشان باشد.»

وزیر کشور با اشاره به رقم ۵۶۷ جا، توضیح داد که دولت از آزادسازی مکان‌هایی که «در اواخر ماه» در دسترس قرار می‌گیرد، اطمینان حاصل کرده است.

به گفته پلیس، از زمان آغاز خشونت‌ها در یک هفته پیش، حداقل ۳۷۸ نفر بازداشت شده‌اند و احتمالا این رقم در طول زمان افزایش خواهد یافت.

وزیر دادگستری آمریکا در گفتگو با رادیو تایمز تأیید کرد که ۶۰۰۰ افسر پلیس متخصص در حفظ نظم، علاوه بر اعلام کایر استارمر در روز دوشنبه، بسیج شده‌اند. او گفت که چهار هزار نفر از این افسران در آخر هفته آماده بودند و «۲۰۰۰ نفر دیگر نیز در این هفته آماده خواهند شد.»

عصر روز دوشنبه، به ویژه در بلفاست (ایرلند شمالی)، که در آن افسران پلیس بسیج شده بودند، دوباره خشونت آغاز شد.

به گفته پلیس، شامگاه دوشنبه شش نفر در پلیموث (جنوب غربی انگلیس)، جایی که ۱۵۰ افسر پلیس در آن مستقر بودند، بازداشت شدند و چندین افسر جراحات جزئی دیدند.

فیلمی که اسکای نیوز به طور زنده پخش کرد، درگیری شدید بین افراط گرایان راست و ضد تظاهرکنندگان را نشان داد که توسط افسران پلیس در دو طرف جاده از هم جدا شده و با شلیک گلوله‌ها مشخص شد.