خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

ارتش مخفی ۶٠ هزار نفره ایالات متحده آمریکا

اعلام شد که ایالات متحده آمریکا دارای ارتش ۶٠ هزار نفره است و پنتاگون در سطح بین‌المللی همچون یک تهدید از این ارتش استفاده می‌کند.

 

بنابر گزارش مجله آمریکایی نیوزویک، این ارتش ده برابر برابر نیرومندتر از نیروی عملیاتی سازمان سیا می‌باشد، از ١٠ سال پیش توسط سازمان دفاع ملی آمریکا (پنتاگون) تشکیل شده است.

اعلام شد که این ارتش مخفی در عملیات‌های خود نیازی به نظارت از سوی کنگره آمریکا ندارد و دارای بودجه‌ سالانه حدقل ٩٠٠ میلیون دلار است.

بنابر گزارش نیوزویک این ارتش سشامل سربازان عملیات ویژه مشغول به اجرای عملیات در کشورهای سراسر جهان شامل پاکستان، یمن، کشورهای حوزه غرب آفریقا، کره‌شمالی، روسیه و ایران است. دومین دسته بزرگ در این ارتش را متخصصان اطلاعاتی دست‌اندرکار در جمع‌آوری اطلاعات، امور ضد اطلاعات و زبانشناسان تشکیل می‌دهند. پرسنل دیگر این ارتش شامل یک ارتش سایبری است که طبق این گزارش درگیری در جنگ سایبری، جمع‌آوری اطلاعات و حتی تلاش برای دستکاری کردن رسانه‌های اجتماعی- کاری غیرقانونی که آمریکا کشورهای دیگر نظیر روسیه، چین و ایران را به انجام آن متهم می‌کند- است.

بر اساس این گزارش این برنامه تحت عنوان برنامه "کاهش امضا" شناخته شده و برطبق برآورد ١٠ برابر بزرگتر از واحد عملیات‌های مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا است.

همچنین این ارتش مخفی شامل بخش "برنامه‌های دسترسی ویژه" است که حاوی اسراری درباره ابزارها و متدهای مورد استفاده برای فریب دادن سیستم‌های امنیتی خارجی و مؤلفه‌های شناسایی چهره و اثر انگشت است.

به گفته نیوزویک ریان فوگله که از سوی روسیه متهم به جاسوسی برای سازمان سیا می‌باشد یکی از اعضای این ارتش است.

فوگله سال ٢٠١٣ به بهانه اینکه تلاش کرده بود یک مدیر روس را به همکاری با آمریکا قانع کند از سوی سرویس امنیت روسیه دستگیر شده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.