اسرائیل به اردوگاه آوارگان حمله کرد: بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شدند

ارتش اسرائیل به اردوگاه فلسطینی‌هایی که به دلیل جنگ در خان یونس مجبور به ترک محل‌های زندگی خود شده بودند، حمله کرد. در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

ارتش اسرائیل اردوگاه‌های منطقه المواسی در غرب شهر خان یونس در نوار غزه را که فلسطینی‌های آواره در آن اسکان داشتند، بمباران کرد. گزارش شده است که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، بر اثر این حمله ۲۰ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند. وزارت بهداشت غزه تعداد کشته‌ها و زخمی‌هایی که به بیمارستان نصیر منتقل شده‌اند را تایید کرد. ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی اخبار منتشر شده است. دفتر ارتباطات دولت غزه این حمله را «قتل عام» خواند و گفت که در میان کشته شدگان، اعضای خدمات اورژانس و افراد مدنی نیز وجود دارند.

همچنین یگان دفاع غیرنظامی غزه اعلام کرد که در حمله به المواسی که اسرائیل آن را «منطقه امن» اعلام کرده بود، دست کم ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که هدف این حمله، محمد دیف، رئیس شاخه نظامی گردان‌های عزالدین قسام حماس است.

یکی از مقامات حماس در گفتگو با رویترز اعلام کرد که در نتیجه حمله به خان یونس غیرنظامیان کشته شدند و گفت که این حمله به شکل جدی شرایط را دشوار کرده است.