اعتراض به گردشگری بیش از حد در مایورکا: تجمل‌گرایی شما، بدبختی ما!

ده‌ها هزار نفر در جزیره مایورکای اسپانیا علیه گردشگری بیش از حد به خیابان‌ها آمدند.

ساکنان محلی زنگ هشدار «SOS» را زدند و خواستار توقف گردشگری شدند. به گفته برگزارکنندگان، در شهر پالما در جزیره مایورکا، ۵۰ هزار نفر روز یکشنبه در اعتراض به گردشگری بیش از حد به خیابان‌ها آمدند.

«کوچ‌نشینان دیجیتال، به خانه‌های خود بازگردید»

ساکنان جزیره با در دست داشتن بنرهایی با مضمون «مسیر خود را تغییر دهیم و برای گردشگری محدودیت قائل شویم»، «تجمل‌گرایی شما، بدبختی ما»، «کوچ‌نشینان دیجیتالی، به خانه‌های خود باز گردید!»، «این توریسم‌هراسی نیست، اعداد عبارتند از: ۱،۲۳۲،۰۱۴ ساکن، ۱۸ میلیون گردشگر»، گفتند این روند را متوقف کنید.

در اقدامی که با فراخوان حدود ۸۰ سازمان و گروه برگزار شد، خاطرنشان شد که الگوی فعلی خدمات عمومی را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد، منابع طبیعی را از بین می‌برد و دسترسی مردم محلی را به مسکن دشوارتر می‌کند.

نزدیک به ۱۸ میلیون بازدیدکننده از سه جزیره در یک سال

در سال ۲۰۲۳، ۱۷/۸ میلیون بازدیدکننده از اسپانیا یا خارج از کشور به یکی از سه جزیره بالئاریک (مالورکا، منورکا و ایبیزا) سفر کردند و انتظار می‌رود این رقم در سال جاری دوباره افزایش یابد.

تظاهرات دیگری در ماه می با شعار «جزایر ما برای فروش نیستند» علیه باز شدن سه جزیره از مجمع‌الجزایر که به زیبایی زیبای خود مشهور هستند، به گردشگری برگزار شد.