به گفته اسرائیل «نشانه‌های فزاینده‌ای» وجود دارد که نشان می‌دهد رئیس عزالدین قسام مرده است

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که «نشانه‌های فزاینده‌ای» وجود دارد که نشان می‌دهد محمد ضیف، رهبر شاخه مسلح حماس در حمله هفته گذشته در نوار غزه کشته شده است.

به گفته حماس، حزب حاکم نوار غزه، که از آغاز جنگ ۹ ماه پیش در محاصره قرار دارد، حمله به اردوگاه المواسی که اسرائیل آن را «منطقه بشردوستانه» اعلام کرد، شنبه گذشته باعث کشته شدن ۹۲ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر آنها شد.

اسرائیل مدعی است که محمد ضیف، رئیس گردان‌های عزالدین قسام و رافا سلامه، فرمانده شاخه مسلح حماس در خان یونس (جنوب) را هدف قرار داده است که به عنوان دو «مغز اصلی» حمله به خاک اسرائیل که جنگ را در ۷ اکتبر آغاز کرد معرفی می‌شوند. از آن زمان ارتش اسرائیل در مورد سرنوشت محمد ضیف محتاطانه عمل کرده است.

دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: «نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد (محمد) ضیف با موفقیت از بین رفته است.»

هاگری افزود: «حماس آنچه را که برای ضیف رخ داده است پنهان می‌کند. ما به ته این موضوع می‌رسیم، آن را تأیید می‌کنیم و حقیقت را فاش می‌کنیم.»

ادعا شده است که رهبر نظامی حماس و رافا سلامه که مرگ وی توسط اسرائیل تایید شده است، «در هنگام حمله در کنار یکدیگر نشسته بودند.»

حمله بی‌سابقه‌ای که کماندوهای حماس در ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل نفوذ کردند، منجر به کشته شدن ۱۱۹۵ نفر شد که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. بر اساس داده‌های وزارت بهداشت، در جنگ هولناکی که اسرائیل به دلیل این حمله آغاز کرد، تاکنون ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر که اکثرا غیرنظامی بودند توسط اسرائیل کشته شده‌اند.