به گفته روسیه، کشورهای اروپایی در انتخابات گرجستان مداخله می‌کنند

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین)، کشورهای غربی را به دخالت در انتخابات گرجستان متهم کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین)، دیمیتری پسکوف درباره انتخابات سراسری در گرجستان که اهمیت بسیاری دارد، بیانیه‌ای عجیب داد.

پسکوف اعلام کرد که‌: ‌«ما شاهد اعمال پنهانی کشورهای غربی که بر مقامات محلی فشار وارد می‌کنند و در تلاشند تا یک تاثیر مستقیم و آشکار را در پروسه انتخابات ایجاد کنند، هستیم.‌»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند انتخاباتی که در روز ۲۶ اکتبر انجام خواهد شد، در میان حزب حاکمه به نام رویای گرجستان و اپوزوسیون طرفدار اروپا خواهد بود.

اپوزوسیون طرفدار اروپا بیان می‌کند که حزب حاکمه به نام رویای گرجستان از سوی بیدزین ایوانیشویلی سرمایه‌دار بنیانگذاری شده است، و آن حزب را به ایجاد یک خط حاکمه طرفدار روسیه، متهم کرده و ابراز می‌دارند که به همین علت آنان تلاش می‌کنند گرجستان را از اتحادیه اروپا و عضویت در ناتو دور کنند.

اما برخی دیگر از سیاستمداران و مدیران سیاسی نیز کشورهای غربی را به باد انتقاد گرفته و آنان به نقض ارزش‌هایی متهم می‌کنند.

کشورهای غربی، نزدیک شدن گرجستان به روسیه و تبدیل شدن آن به یک بازیگر تاریخی در قفقاز را یک تهدید می‌پندارند و در اینباره نگران هستند.

در ماه‌های گذشته در گرجستان تظاهرات‌هایی توده‌ای علیه قانون ‌«عوامل خارجی» که روسیه برای سرکوب اپوزوسیون از آن استفاده می‌کند، از سوی کشورهای اروپایی به شدت به باد انتقاد گرفته شده بود.