دموکرات‌ها به دنبال نامزد خود هستند: بایدن کناره‌گیری کرد، همه نگاه ها به کامالا هریس است

پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، در حالی که دموکرات‌ها برای تعیین نامزد جدید اقدام کردند، تیم تبلیغاتی نامزد مورد علاقه کامالا هریس فعال شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر کناره‌گیری می‌کند.

پس از عملکرد جو بایدن در مناظره پخش زنده با دونالد ترامپ در ۲۷ ژوئن، که تصور می‌شد سردرگم است، در طول ماه جولای صداها از بسیاری از طرف‌ها، از جمله بالاترین سطوح حزب دموکرات، برای کناره‌گیری بایدن از رقابت دور دوم بلند شد.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در صدر فهرست نامزدهای رقابت با میلیاردر دونالد ترامپ قرار دارد. جو بایدن اعلام کرد که از نامزدی هریس پس از تصمیم خروج حمایت خواهد کرد.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، که به عنوان یکی از مخالفان احتمالی کامالا هریس دیده می‌شود، نیز روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای نامزدی به جای جو بایدن در انتخابات نوامبر حمایت کرد.

بیش از ۵۰۰ نماینده از هم اکنون حمایت خود را اعلان کردند

منابع مختلف گزارش می‌دهند که کمپین، متحدان و حامیان معاون رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس، تماس با نمایندگان را برای جلب حمایت آنها به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری قبل از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت آغاز کرده‌اند. به گزارش سی ان ان، ۵۰۰ نماینده ایلوم از هم اکنون حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

چنین حمایتی برای اطمینان از انتخاب کامالا هریس به عنوان جایگزین جو بایدن در رقابت ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر علیه دونالد ترامپ، پس از اینکه رئیس‌جمهور دموکرات از نامزدی خود کناره‌گیری کرد، بسیار مهم خواهد بود.

تقریباً ۴۰۰۰ نماینده دموکرات بین ۱۹ تا ۲۲ اوت در شیکاگو گرد هم می‌آیند تا نامزد ریاست‌جمهوری را تعیین کنند.

یک صفحه جدید در تاریخ آمریکا می‌تواند باز شود

پس از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون همه نگاه‌ها به کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور دوخته شده است. وارث «طبیعی» دموکرات‌ها در صورت تبدیل شدن به نامزد دموکرات‌های ریاست‌جمهوری می‌تواند صفحه جدیدی در تاریخ آمریکا باز کند.

کامالا هریس اولین زن، اولین آمریکایی آفریقایی تبار و اولین فرد آسیایی تبار بود که در ژانویه ۲۰۲۱ معاون رئیس‌جمهور شد. این وکیل ۵۹ ساله متعهد به حقوق آمریکایی‌-آفریقایی‌تبار و همچنین سقط جنین است که موضوعی حیاتی در این کمپین است.

مطبوعات آمریکا گهگاه او را به دلیل عدم اعتبارش مورد قضاوت قرار می‌دهند. به عنوان معاون رئیس‌جمهور، او وارث مسئله مهاجرت است که محبوبیت او را کاهش داده بود. جمهوری‌خواهان برای اینکه به او حمله کنند منتظر نشدند تا او نامزد شود.

کامالا هریس به عنوان یک زن، یک آمریکایی-آفریقایی‌تبار و یک مترقی، باید کمپین بسیار سختی را علیه دونالد ترامپ، که یک عوام‌فریب مغرور و قهرمان نگرش‌های محافظه‌کارانه و درونگرا به حساب می‌آید، اجرا کند.