در سوئد کودکان برای ارتکاب قتل به تبهکاران متوسل می‌شوند!

خشونت تبهکاران در سوئد در حال گسترش است. پلیس اعلام کرد که در حال حاضر وضعیتی وجود دارد که کودکان برای ارتکاب قتل با تبهکاران در ارتباط هستند.

سوئد در سال‌های اخیر با خشونت‌های مرتبط با درگیری بین تبهکاران بر سر کنترل قاچاق مواد مخدر و اسلحه مواجه بوده است.

جوانان به طور فزاینده‌ای درگیر خشونت تبهکاران می‌شوند. بسیاری از مردم در ماه‌های اخیر قربانی درگیری‌های بین تبهکاران شده‌اند. در بین آنها بچه‌های زیادی وجود دارد. حملات خونین در کشور به یک امر روزمره تبدیل شده است.

آندرس تورنبرگ، رئیس پلیس ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما با وضعیتی مواجه هستیم که کودکان برای ارتکاب قتل با تبهکاران مجرم در ارتباط هستند.

در حالی که تورنبرگ گفت: "مجرمان بی‌رحم هستند"، او توجه را به سیستمی جلب کرد که تبهکاران برای کشتن رقبای خود از آن استفاده می‌کنند. تورنبرگ با اشاره به اینکه افراد خارجی که اکثراً خردسالان هستند برای این منظور فراخوانی می‌شوند، گفت: «برای آنها اسلحه تهیه می‌کنند و آدرسی را که به آن حمله کنند را به آنها می‌دهند.» خاطرنشان می‌شود که قربانیان بیشتر جوانان هستند.

بر اساس داده‌های تلویزیون عمومی SVT، ۱۲ نفر در حملات و انفجارهای مسلحانه در سپتامبر جان خود را از دست دادند که مرگبارترین ماه در چهار سال گذشته ثبت شده است.

در شب چهارشنبه و پنجشنبه سه نفر از جمله یک جوان ۱۸ ساله و یک زن ۲۵ ساله به قتل رسیدند.

رئیس پلیس کشور گفت: کودکان باید به آینده اعتماد داشته باشند، کودکان و نوجوانان نباید بخواهند قاتل باشند.

ناظر پلیس در منطقه استکهلم، متس لیندستروم، که سرویس پیام‌رسانی را در مورد این قتل‌ها بررسی کرده است، اظهار می‌کند که جوانان بسیار خواستار این "قراردادها" هستند.

شاهد نوشتارهای بعضی از بچه‌ها می‌شویم که گفته‌اند؛ «قراردادی وجود دارد؟ من و دوستم برای ۲۰۰ هزار کرون آماده‌ایم.»

در حالی که ۶۹ نفر زیر ۱۸ سال در سوئد در اوت ۲۰۲۳ بازداشت شدند، این تعداد در همان ماه سال ۲۰۲۱ تنها ۱۴ نفر بود.

روز پنجشنبه، نخست وزیر سوئد به تقویت ارتش برای کمک به پلیس اشاره کرد.