فرانسه، آلمان و بریتانیا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند

رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا روز دوشنبه ۱۲ اوت به ایران و متحدانش هشدار دادند تا از تشدید تنش در منطقه خودداری کنند. سه کشور مذکور در بیانیه‌ مشترک خود همچنین تأکید کردند که «هیچ تاخیر بیشتری» برای مذاکره درباره آتش‌بس در غزه پذیرفتنی نیست.

به دنبال دعوت ایالات متحده آمریکا، مصر و قطر به ازسرگیری فوری مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه، رهبران سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا ضمن حمایت از آن، در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «درگیری‌ها باید فورا متوقف شود و تمامی گروگان‌هایی که هنوز در دست حماس هستند باید آزاد شوند.»

در این بیانیه مشترک هر سه کشور مذکور از ایران و متحدانش خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند و امکان دستیابی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

مقامات اروپایی با بیان اینکه عمیقا نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستند، تاکید کردند که جایی برای تاخیر بیشتر در این روند وجود ندارد و گفته شد؛ «آن‌ها مسئولیت اقداماتی را بر عهده خواهند داشت که این فرصت برای صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد. هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.»

ماکرون، شولز و استارمر در بیانیه مشترک خود همچنین تاکید کرده‌اند که مردم غزه به تحویل و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک نیاز دارند.