تصویر

ه‌پ‌گ: فرمانده دلاور ما شیار عفرین به شهادت رسید

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ اعلام کرد که یکی از مبارزان برجسته پ‌ک‌ک «فرمانده پرتلاش شیار عفرین در حمله ماه جولای سال جاری دشمن به شهادت رسید.»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در بیانیه خود اعلام کرد: «یکی از مبارزان برجسته حزب پ‌ک‌ک ما، فرمانده پرتلاش شیار عفرین، در جولای ۲۰۲۴ در مناطق حفاظتی مدیا در نتیجه حمله دشمن شهید شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رفیق ما شیار آموزش‌های اولیه خود را از رهبر آپو آموخت و راهپیمایی انقلابی خود را از آنجا آغاز کرد. از کوه‌های زاگرس تا کوه‌های بوتان در بسیاری از مناطق و بخش‌های کوردستان به جنگ گریلایی پرداخت. او با سالها تجربه در فرماندهی، بسیار عمیق بود و مسئولیت‌های خطیر را بر عهده می‌گرفت. فروتنی یک مبارز آپوئی را داشت و تاکتیک‌های نظامی را به خوبی اجرا می‌کرد و در قلب همه یارانش جای داشت. رفیق شیار انقلابی بود که در شرایط سخت، فرصت‌های کم و مسئولیت‌های سنگین، با عشق، میل و اراده فراوان به تک تک وظایف خود در مبارزه آزادی‌خواهانه خلق ما عمل کرد. مبارزات فدایی آپویی در اعماق وجودش ریشه دوانید و در همه سطوح، از مبارز گرفته تا عضو فرماندهی منطقه‌ای، ایالتی و میدانی، نقش مهمی ایفا کرد. فرماندهی مقاومت اداره خودمدیریتی را بر عهده داشت که یکی از قله‌های مبارزات خود دفاعی خلق ماست. او از ابتدا تا انتها در هر مرحله از این مقاومت تاریخی شرکت کرد و نمادی از قهرمانی‌های بزرگ و مبارز فداکار آپوئی شد. رفیق ما شیار در مبارزه ۳۰ ساله خود انقلابی قدرتمند بود و با استقامتی بی دریغ و اعتقادی رفیع گام برداشت و پیروزی‌های بزرگ را کسب کرد. هرگز از شجاعت خود کوتاهی نکرد و به شهادت رسید. راهپیمایی افسانه‌ای ۳۰ ساله فرمانده فداکار شیار، همیشه سرمشق جوانان با شرافت کورد و همرزمانش خواهد بود و قطعاً مبارزه آزادی کوردستان ما را به پیروزی خواهد رساند. فرمانده شیار تمام زندگی و جان خود را فدای این راهپیمایی کرد.

ما به خانواده ارجمند رفیق شیار عفرین، اهالی فداکار عفرین و تمام خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات فرمانده شیار عفرین به شرح زیر است:

نام سازمانی: شیار عفرین

نام و نام خانوادگی: لقمان اسماعیل

محل تولد: عفرین

نام مادر – پدر: امینه - محمد

محل و تاریخ شهادت: جولای ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا.‌»

*****