تصویر

ه‌پ‌گ مشخصات یک شهید را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) مشخصات یکی از اعضای نیروهای گریلا که به شهادت رسیده است را اعلام کرد و گفت: «رفیق ما زاگروس تا آخرین نفس خود با فداکاری در برابر دشمن جنگید و به شهادت رسید. نیروهای مقاومت با روحیه فدایی آپویی بار دیگر

اعلام مشخصات شهدا

بیانیهی مرکز اطلاعرسانی و مطبوعاتی هپگ به شرح زیر است: «در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ در منطقه ماسیرو در بخش شاخِ وان، ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را آغاز کرد. در این عملیات بین نیروهای ما و اشغالگران درگیری شدیدی رخ داد. در این نبرد علیه اشغالگران رفیق ما زاگروس جودی فرزند دلیر بوتان و یک مبارز فدایی آپویی تا آخرین نفس با فداکاری جنگید و به شهادت رسید. رفیق زاگروس با مقاومت اسطورهای خود در برابر دشمن و با فداکاری در مسیر مبارزه در باکور کوردستان با شجاعت و فداکاری عظیمی، نماینده این مسیر مبارزه شد. او با این فداکاری نام خود را در تاریخ مبارزات ما جاودانه کرد.

رفیق ما زاگروس، فرزند شجاع بوتان، در طول زندگی مبارزاتی خود همواره روحیه جوانی خود را حفظ کرده و در هر قدمی که برمیداشت به دنبال تشدید مبارزه و بزرگتر کردن مقاومت بود. بر این اساس، او از مقاومت شرنخ تا مناطق دفاعی مدیا و از مناطق مختلف بوتان تا وان و دیگر نقاط کوردستان بدون توقف جنگید. با تجربه گستردهاش در جنگ، در میدان نبرد توانست سهم بزرگی در پیشبرد مبارزات داشته باشد و الگویی برای رفقای خود شود. از روزی که به صفوف گریلا پیوست تا زمانی که به شهادت رسید با فداکاری به مبارزه ادامه داد و به الگویی برای جوانان بوتان و کوردستان تبدیل شد.

ما این فقدان را به خانواده محترم رفیق ما زاگروس و به مردم وطندوست شرنَخ و همه مردم کوردستان تسلیت عرض میکنیم و قول میدهیم که مبارزه رفیق ما زاگروس را با موفقیت به سرانجام برسانیم.»
مشخصات رفیق ما زاگروس جودی به شرح زیر است:

نام سازمانی: زاگرس جودی

نام و نام خانوادگی: مهدی اویسال

محل تولد: شرنخ

مادر- پدر: فاطما- محمد امین

زمان و مکان شهادت: ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ / وان.‌»