تصویر

حزب سبز استرالیا انزوا را در دستور کار پارلمان قرار داد

ابیگیل بوید، نماینده حزب سبز استرالیا، سیستم انزوای مطلق و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دستور کار پارلمان قرار داد.

انزوا در دستور کار پارلمان استرالیا است

ابیگیل بوید در سخنرانی خود در پارلمان گفت: «عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد، از فوریه ۱۹۹۹ ضمن نقض حقوق بشر جهانی توسط دولت ترکیه در جزیره اِمرالی بازداشت شده است. این حمله نه تنها به آقای اوجالان، بلکه به مردم کورد نیز است.»

بوید گفت: «آقای اوجالان از سال ۲۰۱۹ از حق ملاقات با وکلای خود محروم بوده و از سال ۲۰۲۱ نیز از حق ملاقات با خانواده خود محروم بوده است. این رفتار نقض آشکار قوانین ترکیه و بین‌المللی است و استرالیا موظف است در محکومیت رفتار ظالمانه و غیردموکراتیک مقامات ترکیه در کنار آقای اوجالان و مردم کورد بایستد.»

بوید با بیان اینکه عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد، بازیگر اصلی مبارزات مردم کورد برای عدالت است، تاکید کرد: «او نماد ۱۰۰ سال مقاومت کوردها در برابر دولت ظالم ترکیه است.»

بوید با تاکید بر اینکه حقوق بشر و آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نباید تحت هیچ شرایطی مورد مذاکره قرار گیرد، از دولت ایالتی نیو ساوت ولز (NSW) خواست تا در همبستگی با مردم کورد بایستد و از درخواست‌های آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت کند.

بوید همچنین از دولت استرالیا خواست که «از دولت ترکیه بخواهد تا به وکلای عبدالله اوجالان و خانواده وی اجازه دهد تا ملاقات کنند و در نهایت او را تحت شرایطی آزاد کند که به او اجازه می‌دهد در یافتن راه‌حلی عادلانه و دموکراتیک برای درگیری کوردها و ترکیه ایفای نقش کند.»