جدی‌ترین هشدار ژاپن قبل از طوفان شانشان

ژاپن با نزدیک شدن شانشان، یکی از قوی‌ترین طوفان‌های امسال، بالاترین و جدی‌ترین سطح هشدار را برای جزیره جنوبی کیوشو اعلام کرده است.

مقامات در مورد بادهای شدید و امواج طوفانی غول پیکر که توسط طوفان که انتظار می‌رود روز پنجشنبه به خشکی خواهد رسید به مردم هشدار دادند.

یوشیماسا هایاشی، سخنگوی دولت، گفت: «انتظار می‌رود طوفان شانشان به شدت به جنوب کیوشو نزدیک شود و خسارات زیادی به بار آورد.»

هایاشی تاکید کرد که بادها و امواج طوفانی که طوفان به ارمغان می‌آورد ممکن است به بزرگی باشد که ژاپن تا به حال با آن مواجه نشده است.

در واکنش به این وضعیت جدی، مقامات «هشدار ویژه» را در بالاترین سطح برای باد و باران شدید و همچنین سیل صادر کردند. بیش از ۵۶۰۰۰ نفر برای تخلیه فراخوانده شده‌اند و آماده‌سازی‌ها به سرعت ادامه دارد.

این طوفان که سرعت آن به ۲۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد، بر زندگی در سراسر کشور تأثیر منفی می‌گذارد. غول خودروسازی تویوتا به دلیل طوفان مجبور به توقف تولید در تمام کارخانه‌های خود در سراسر ژاپن شد.

در همین حال، رانش زمین در شهر گاماگوری واقع در مرکز کشور روز چهارشنبه خانه یک خانواده پنج نفره را زیر آب برد. دو نفر همچنان مفقود هستند.

مقامات گاماگوری اعلام کردند که عملیات امداد و نجات ادامه دارد و یک زن مجروح که در بیمارستان بستری شده است تحت مداوا قرار دارد. مقامات به جستجوی دو مرد مفقود شده ادامه می‌دهند.