جنگ در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد: ۷۶ هزار نفر تخلیه شدند

جنگ بین ارتش‌های مسکو و کی‌یف در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد. بیش از ۷۶ هزار نفر از ساکنان منطقه تا کنون تخلیه شده‌اند. همچنین نگرانی‌هایی در مورد نیروگاه هسته‌ای واقع در منطقه وجود دارد.

نبرد کورسک در ششمین روز خود قرار دارد. تا کنون بیش از ۷۶ هزار نفر از این منطقه تخلیه شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار درباره ورود واحدهای اوکراینی به منطقه کورسک روسیه اظهار نظر کرد.

زلنسکی در بیانیه روزانه خود عملیات «انتقال جنگ به خاک روسیه» را پذیرفت و گفت: «اوکراین ثابت می‌کند که می‌توان عدالت را اجرا و فشار لازم را اعمال کرد: فشار بر متجاوز.»

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که ارتش روسیه به تلاش برای مقابله با نیروهای مسلح اوکراین، که در حال نقض مرزها هستند، ادامه می‌دهد. این وزارتخانه اعلام کرد که از هواپیما و توپ برای حمله به واحدها و تجهیزات نظامی اوکراین در داخل روسیه استفاده می‌شود.

گزارش شده است که درگیری در اطراف شهرهای مالایا لوکنیا، اولگووکا و ایواچکوفسکی ادامه دارد.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد یک نیروگاه هسته‌ای محلی وجود دارد. بر اساس بیانیه منتشر شده در خبرگزاری‌های روسیه، عملیات ارتش اوکراین در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای کورسک یک تهدید فوری است.

رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیانیه‌ای صادر و خواستار «اقدامات مسئولانه برای جلوگیری از حادثه هسته‌ای» شد. هيئت روسيه روز پنجشنبه اعلام كرد كه «بقايا و بخش‌هايي از راكت‌ها» در نزدیکی اين نيروگاه پيدا شده است.