جنگلی به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار در کالیفرنیا در آتش سوخت

آتش‌سوزی عظیم در جنگلی در شمال کالیفرنیا باعث تخلیه بیش از ۴ هزار نفر شد. به گفته مقامات، تلاش نیروهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق ادامه دارد.

آتش‌سوزی پارک بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی این ایالت در تابستان امسال است. بر اثر موج گرمای هوا، آتش‌سوزی از شب جمعه حدود ۱۰۰ هزار هکتار مساحت را تخریب کرده است. این آتش‌سوزی که به سرعت در حال گسترش است، یادآور آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب کانادا است.

بیلی سی یکی از مسئولان سازمان آتش‌نشانی گفت:« آتش به سرعت گسترش یافت و با سرعت ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ هکتار در ساعت در حال گسترش است.»

 به گزارش کال فایر، با وجود تلاش ۱۷۰۰ آتش‌نشان، آتش هنوز مهار نشده است.

بیش از ۱۳۰ ساختمان در آتش سوختند

آتشَسوزی از شهرک کوچک چیکو شروع شد و باعث تخلیه ۴ هزار نفر از روستاهای کُهاست و فارست رنچ شد. مقامات اعلام کردند که آتش سوزی ۱۳۴ ساختمان را ویران کرد.

آتش‌سوزی روز چهارشنبه در نزدیکی چیکو در بوت کانتری آغاز شد و در عرض چند ساعت به منطقه همسایه تهاما سرایت کرد و منطقه وسیعی را ویران کرد. این آتش‌سوزی تنها در دو روز به بیستمین آتش‌سوزی بزرگ تاریخ کالیفرنیا تبدیل شد. آتش‌نشانان از سراسر ایالت تیم‌هایی را برای کمک اعزام کردند.

پلیس روز پنجشنبه مردی 42 ساله را به ظن «هل دادن خودروی در حال سوختن از صخره و در نتیجه ایجاد آتش‌سوزی» دستگیر کرد. دادستان ناحیه بوت اعلام کرد که این مرد تا هفته آینده در دادگاه حضور خواهد داشت.