جو بایدن ممکن است آخر هفته از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند!

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که جو بایدن و محفل او به طور فزاینده‌ای در حال بررسی کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری هستند و ممکن است بایدن این آخر هفته قدرت را تحویل دهد.

رئیس جمهور دموکرات که با فشارهای کمپ خود مواجه است، هنوز رسماً دست از کار نکشیده است. اما به گفته رسانه‌های بزرگ آمریکایی، او دیگر آن را نادیده نمی‌گیرد.

رسانه‌های آمریکایی اشاره می‌کنند که این آغاز پایان جو بایدن است. تقریباً سه ماه قبل از انتخاباتی که قرار است در ۵ نوامبر در آمریکا برگزار شود، دموکرات‌ها نمی‌خواهند با جو بایدن در مقابل دونالد ترامپ که از کنگره جمهوری خواهان در میلواکی پیروز بیرون آمد، ادامه دهند.

گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه جو بایدن، که آزمایش کووید مثبت داده و مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کرد، ممکن است قدرت را واگذار کند، افزایش می‌یابد.

در حالیکه NBC، سوال «آیا دنیای سیاسی جو بایدن در حال فروپاشی است؟» پیش کشید، یکی از محافل رئیس جمهور آمریکا به این شبکه تلویزیونی گفت: «به پایان نزدیک شده‌ایم.»

بر اساس اظهارات برخی از اعضای حزب وی به وب سایت Axios، رئیس جمهور دموکرات ممکن است در پایان هفته ۲۰ تا ۲۱ جولای در برابر فشارهای «غیرقابل تحمل» قدرت را تحویل دهد.

واشنگتن پست مدعی است که باراک اوباما که تا آن زمان سکوت کرده بود، به افراد نزدیک خود گفته است که در مورد «قابلیت بودن» نامزدی بایدن تردید دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، گفته می‌شود جو بایدن که توسط تیم، کمک‌کنندگان، کارکنان و مردم آمریکا رها شده و تاکنون موضع سازش‌ناپذیری داشته است، سرانجام ایده خروج احتمالی را پذیرفته است. این در حالی است که یکی از نزدیکان رئیس جمهور در اظهارات خود به این روزنامه اعلام کرد که هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.