جوانان آفریقایی: فساد آینده را تهدید می‌کند و منجر به مهاجرت می‌شود

بر اساس یک نظرسنجی که با بیش از ۵۶۰۰ جوان در ۱۶ کشور آفریقایی انجام شده است، جوانان معتقد هستند که فساد تهدیدی برای آینده آنها است و ۶۰ درصد از آنها به مهاجرت فکر می‌کنند.

بنیاد خانواده ایچیکوویتز در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، نتایج یک نظرسنجی را که با ۵۶۰۴ جوان ۱۸ تا ۲۴ سال انجام گرفته است اعلام کرد.

این بنیاد اعلام کرد که فساد بزرگترین نگرانی جوانان است و به عنوان بزرگترین مانع برای رشد فردی و زندگی بهتر در میان جوانان تلقی می‌شود.

۵ درصد از جوانان قصد مهاجرت دارند

این بنیاد اعلام کرد که این نظرسنجی از نظر مشارکت جوانان و منطقه‌ای که در آن انجام شده، بسیار قابل توجه است و بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثر جوانان بر این عقیده هستند که دولت آنها برای مقابله با این آفت اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده پس از ملاقات‌های حضوری در چندین کشور مانند آفریقای جنوبی و اتیوپی در ماه‌های دسامبر و فوریه، «۶۰ درصد جوانان به مهاجرت در پنج سال آینده فکر می‌کنند.»

جوانان، آمریکای جنوبی را به عنوان محبوب‌ترین مقصد برای مهاجرت معرفی کرده و سپس انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا و کشورهای اروپای غربی را برای مهاجرت مناسب می‌دانند.

سیاستمداران فاسد باید مجازات شوند

بر اساس مطالعه‌ای که با عنوان «کار جوانان آفریقایی ۲۰۲۴» انجام گرفته، جوانان می‌خواهند سیاستمداران فاسد مجازات شوند.

حدود ۶۰ درصد از جوانان به دموکراسی اعتقاد دارند و همین درصد نیز شکلی از حکمرانی الهام گرفته از فرهنگ آفریقا را تایید می‌کنند.

همچنین، از هر سه نفر، یک نفر می‌گوید که نظام‌های غیر دموکراتیک متکی به حکومت نظامی هستند و اقتدارگرایی را می‌توان در شرایط خاص پذیرفت.

طبق گزارش بانک توسعه آفریقا، حدود ۴۲۰ میلیون جوان بین ۱۵ تا ۳۵ سال در آفریقا وجود دارد که ۳۰ درصد آنها بیکار هستند. پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۵۰ از ۸۳۰ میلیون نفر فراتر رود.