خشونت راست افراطی در بریتانیا: بیش از ۹۰ نفر بازداشت شدند

در بریتانیا، حملات راست افراطی علیه مهاجران در روزهای اخیر افزایش یافته است. بیش از ۹۰ نفر روز شنبه در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

در شهر ساوث‌ پورت در شمال غربی انگلیس، یک مهاجم ۳ دختربچه را کشت. گروه‌های راست افراطی در شبکه‌های مجازی بیانیه‌هایی را درباره ملت و مذهب فرد مهاجم منتشر کرده و سپس تظاهرات را آغاز کردند. این خبر به سرعت در شبکه‌های مجازی منتشر شد که گویا فرد مهاجم مسلمان است.

همزمان، یک قاضی در لیورپول نام مهاجم را فاش کرد: اکسل موگانوا روداکوبانا، فردی که تنها ۱۷ سال دارد و نه مهاجر است و نه مسلمان. گزارش شده که این بیانیه، تلاشی برای توقف خشونت‌ها بوده است؛ با این حال، کمکی به کاهش خشونت‌ها نکرد. در چند روز گذشته چندین بار مساجد یا مکان‌هایی که مهاجران در آن اسکان یافته‌اند هدف قرار گرفته‌اند.

روز شنبه تظاهراتی در ده‌ها شهر و منطقه برگزار شد. درگیری‌ها در بسیاری از مکان‌ها از جمله لیورپول (شمال غربی)، هال (شمال شرقی)، بلفاست (ایرلند شمالی) و لیدز (شمال) رخ داد. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی به وضوح دیده می‌شود که تظاهرکنندگان از جناح راست افراطی هستند و حتی نمادهای نازی در کنار برخی افراد دیده می‌شود.

در تظاهراتی که با شعار «دیگر بس است» برگزار شد، شعارهای ضد مهاجرتی و اسلام هراسانه سر داده شد و پرچم انگلیس به اهتزاز درآمد. گزارش شده است که بیش از ۹۰ نفر بازداشت شده‌اند.