ک‌ج اِ -آ حمله به شنگال را محکوم کرد

هماهنگی جامعه ایزدی‌های اروپا- ک‌ج اِ -آ حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در ۱۷ سپتامبر به شنگال را محکوم کرده و خواستار حمایت از شنگال شد.

هماهنگی جامعه ایزدی اروپا (ک‌ج اِ -آ) با بیانیه‌ای کتبی حمله روز ۱۷ سپتامبر به شنگال را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

" در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ یک فروند پهباد که متعلق به ترکیه بود، به یک خودروی حفاظت جامعه ایزدی حمله کرد و در نتیجه ۳ کودک ایزدی شهید شدند. تمام جهان باید بدانند که اردوغان به یک نیروی "تروریستی" حمله نمی‌کند، همه باید بدانند که اردوغان به جامعه ایزدی و مبارزان آزادی آن حمله می‌کند. مشخص است که جامعه ایزدی و مبارزان آن در برابر داعش مقاومت کردند و سرزمین مقدس خود را از دست این سازمان وحشی نجات دادند. این حمله مبارزه با تروریسم نیست، این حمله خود تروریسم است.

نکته جالب این است که دولت مرکزی عراق و شبکه‌ی همکار و خائنان مدعی حاکمیت در باشور کوردستان آشکارا در این امر شریک هستند. این ساختارهای امپریالیستی و فاشیستی منطقه‌ای که به‌طور سیستماتیک مردم و جوامع مذهبی خارج از خود را تخریب می‌کنند، سعی دارند جغرافیای خاورمیانه را به جهنم تبدیل کنند.

نکته اصلی که قابل قبول نیست این است که این قدرت‌های جهانی به‌جای موضع‌گیری و اعتراض به این ذهنیت وحشیانه، برعکس، از این فاشیسم و تمامیت‌خواهی حمایت می‌کنند. جغرافیا و مردم شنگال که توسط سازمانی غیر انسانی مانند داعش مورد تهاجم و قتل‌عام قرار گرفت، با تلاش بسیار خود را نجات دادند، آنها در عمل به خودمدیریتی دموکراتیک دست یافته‌اند و می‌خواهند این امر رسمی شود. این درخواست مشروع و روای ایزدی‌ها از سوی دولت فاشیست اردوغان در ترکیه پذیرفته نمی‌شود و مدام مورد حمله قرار می‌گیرد. در مقابل این، افکار عمومی دموکراتیک جهان، سازمان‌های حقوق بشر، سازمان‌های فعال مرتبط و دولت باید فوراً در مقابل آن بایستند.

ما منتظر حمایت از خواسته‌های ایزدی ها برای خودمدیریتی و دفاع از خود هستیم."