محکومیت «اسرائیل» و «ترکیه» در مراسم انتخاباتی SPD

گروهی از جوانان در جریان کمپین انتخاباتی SPD که با حضور بوریس پیستوریوس وزیر دفاع فدرال در لایپزیگ آلمان برگزار شد، علیه اسرائیل و دولت ترکیه تظاهرات کردند.

بوریس پیستوریوس پس از بازدید از واحد پلیس نظامی در لایپزیگ در روز سه شنبه، در یک مراسم انتخابات محلی که در فلسنکلر با حضور حدود ۲۰۰ نفر برگزار شد، شرکت کرد. پیستوریوس در سخنرانی خود بر اهمیت تسلیح آلمان برای دفاع در برابر روسیه تاکید کرد و اظهار داشت که دفاع از دموکراسی با تامین تجهیزات نظامی و تسلیحات امکان‌پذیر است. وی ضمن اشاره کوتاه به پرسش‌هایی درباره وضعیت غزه، بر «حق دفاع از خود» اسرائیل تأکید کرد و از این رو به دلیل مشروعیت بخشیدن به عملیات‌ها در غزه مورد انتقاد قرار گرفت.

در این مراسم، حدود ۳۰ جوان به این واقعیت که ده‌ها هزار نفر در نوار غزه جان خود را از دست دادند و آلمان در حال تامین سلاح برای اشغال باشور کوردستان توسط ترکیه است، واکنش نشان دادند.

یکی از این جوانان انتقاد خود را این گونه بیان کرد: «آنها از صلح صحبت می‌کنند، اما آلمان همچنان به شریک ناتوی خود ترکیه سلاح می‌دهد. این سیاست صلح نیست، سیاست جنگ است». آنها همچنین خاطرنشان کردند که بوندسوهر مملو از موارد سوء استفاده و خشونت جنسی است.

پیستوریوس به دلیل اعتراضات در این مراسم مجبور شد مکرراً سخنرانی خود را متوقف کند و واکنش خود را با این جمله بیان کرد: «من اتفاقات زیادی را تجربه کرده‌ام، اما هرگز چیزی شبیه آنچه شما در اینجا به من ارائه کردید را تجربه نکرده‌ام.»

جوانان از همه شهروندان خواستند تا برای جلب توجه به سیاست‌های حکومت و نشان دادن موضع ضد جنگ خود در برنامه‌های انتخاباتی شرکت کنند.