ملا صالح بوتی: هوداپار عامل دشمن است

ملا صالح بوتی گفت: «هوداپار سمت تاریک دولت است. کسانی که از آنها حمایت می‌کنند مسلمان مخلص نیستند. نباید مردم ما فریب آنها را بخورند.»

ملا صالح بوتی اعلام کرد که هوداپار در تاریکی ژیتم در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است و استفاده مجدد از این ایده را بازی علیه خلق کورد دانست.

ملا صالح بوتی، عضو جامعه اسلامی کوردستان (جیک) استفاده از حزب الله به نام سیاست مدنی را برای خبرگزاری فرات (ANF) ارزیابی کرد. ملا صالح بوتی توضیح داد که تاریخ مردم کورد به حضرت نوح باز می‌گردد. وی خاطرنشان نمود که مردم کورد برای اسلام علمای زیادی مانند ملا جزیری، احمد خانی، شیخ سعید خلق کرده‌اند. ملا صالح بوتی تاکید کرد که این افراد همواره به دین و مردم خود خدمت کرده‌اند.

ملا صالح بوتی با بیان اینکه جامعه کوردستان در تاریخ با علمای بزرگ راه را برای جامعه اسلامی هموار کرده است، اما اکنون دولت‌ها به نام اسلام به کوردها خیانت می‌کنند، گفت: «کوردها انکار شدند، دولت‌هایی مانند ایران و ترکیه آدم کش عامل دشمن هستند. آیا هوداپار که توسط دولت ترکیه تاسیس شده است، به نام این دولت از دین صیانت می‌کند؟ هوداپار از گذشته اسلامی کوردها صیانت می‌کند؟ اینها با دین کاری ندارند، اینها دشمن مردم هستند. هزاران نفر از مردم ما را در اِلح و جزیره و نسیبین و آمد به قتل رساندند. چگونه می‌توانند به نام دین چنین کاری کنند؟ دین این کار را حرام کرده است. من از ته دل از کوردها و مسلمانان درخواست می‌کنم در مقابل اینها برخیزید.

آنها دشمن دین، فرهنگ و اعتقاد جامعه کورد هستند. آنها شرکای دولتی هستند که می‌خواهد خلق کورد را نابود کند. در مسجد نماز می‌خوانند و بعد مردم را با چاقو می‌کشند. این در دین حرام است. پیامبر این کار را نکرد. آنها دشمن اسلام هستند. آنها حضرت علی را کشتند. حضرت حسین را در کربلا کشتند. امروز هم هوداپار عامل این تفکر قاتل است. آنها حرامزاده هستند. آنها قاتلین دشمنان خلق کورد هستند».