سازمان ملل: ۱۰۰ هزار نفر از لبنان به سوریه گریختند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار نفر به دلیل حملات هوایی اسرائیل به لبنان به سوریه گریخته‌اند.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در حساب کاربری X گفت: «تعداد شهروندان لبنانی و سوری که از حملات هوایی اسرائیل فرار کرده و به سوریه گریختند به ۱۰۰ هزار نفر رسید. مهاجرت ادامه دارد.»

گراندی خاطرنشان کرد که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد «به همراه مقامات محلی و هلال احمر سوریه» برای کمک به این افراد «در چهار نقطه عبور» حضور دارند.

روز شنبه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که بیش از ۵۰ هزار نفر به سوریه گریخته‌اند. این نشان می‌دهد که تعداد افرادی که وارد سوریه شده‌اند طی دو روز دو برابر شده است.

منابع کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کردند که ۸۰ درصد آنها سوری‌هایی هستند که به کشورشان بازگشته‌اند و ۲۰ درصد لبنانی‌هایی هستند که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت لبنان، هفته گذشته، در پی بمباران‌های اسرائیل بیش از ۷۰۰ نفر در لبنان کشته شدند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.

روز یکشنبه، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) نیز اعلام کرد که یک عملیات اضطراری را برای ارائه کمک‌های غذایی به یک میلیون نفر از مردم آسیب‌دیده از درگیری‌ها در لبنان آغاز کرده است.

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه نیز یک اتاق مدیریت بحران برای اسکان امن مهاجرانی که به دلیل حملات اسرائیل از لبنان بازگشته‌اند ایجاد کرد.