اداره خودمدیریتی یک اتاق مدیریت بحران برای مهاجران بازگشته ایجاد کرد

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه یک اتاق مدیریت بحران برای اسکان امن مهاجران بازگشته از لبنان به دلیل حملات اسرائیل ایجاد کرد.

در منطقه مابین شمال و شرق سوریه و مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی دمشق بیانیه‌ای صادر شد. اداره خودمدیریتی اعلام کرد که یک اتاق مدیریت بحران برای بازگشت امن و اسکان مهاجران ایجاد شده است.

گلستان علی، معاون روابط خارجی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، اعلام کرد که برای کاهش درد و رنج سوری‌هایی که می‌خواهند به منطقه بازگردند، نشست اضطراری برگزار کردند.

گلستان علی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد اتاق مدیریت بحران تشکیل شود و این اتاق متشکل از احزاب و نهادهای ذیربط است، گفت:

«اتاق مدیریت بحران از آوارگان سوری در ورودی به منطقه استقبال می‌کند. آنها نام‌شان را ثبت و هویت آنها را تأیید می‌کنند. سپس ساکنان بازگشته از لبنان می‌توانند با بستگان و خانواده‌های خود به آنجا بروند. برای کسانی که بستگانشان در منطقه نیستند نیز اداره خودمدیریتی مراکز ویژه‌ای را در منطقه فراهم خواهد کرد. اتاق مدیریت بحران بر پذیرش مهاجران نظارت خواهد کرد.»

گلستان علی از جامعه جهانی و سازمان‌های مرتبط با پناهندگان خواست تا حمایت‌های لازمه را انجام دهند.

گلستان علی بار دیگر خواستار باز شدن دروازه تل کوچر شد تا کمک‌های بشردوستانه به منطقه برسد و بین پناهجویان توزیع شود. همچنین از دولت دمشق خواسته شد تا انتقال مهاجرین را تسهیل کند.

اداره خودمدیریتی در ۲۴ سپتامبر اعلام کرد که آماده استقبال از سوری‌های بازگشته از لبنان است.