سرویس‌های اطلاعاتی آلمان در مورد «مسکو» هشدار دادند

سه سرویس اطلاعاتی آلمان که در یک نشست علنی در پارلمان آلمان سخنرانی کردند، درباره افزایش خطر «تهدید روسیه» از «شرق به غرب» هشدار دادند.

سرویس مخفی آلمان هشدار داده است که فعالیت‌های مداخله جویانه مسکو «در سطحی است که قبلا دیده نشده» و اعلام کرده است که روسیه «ممکن است» تا پایان دهه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله کند.

برونو کال، رئیس سرویس‌های اطلاعاتی و ضد جاسوسی آلمان در جلسه پارلمان آلمان سخنرانی کرد و گفت: «از نظر منابع انسانی و مادی، نیروهای مسلح روسیه ممکن است تا ده سال دیگر به ناتو حمله کنند.»

به گفته کال، «جنگ نظامی مستقیم علیه ناتو به جایگزینی برای روسیه تبدیل شده است.»

هر سه سرویس اطلاعاتی آلمان هشدار داده‌اند که کار سرویس‌های مخفی روسیه در این کشور به یک تهدید تبدیل شده است.

مارتینا روزنبرگ رئیس سرویس ضد جاسوسی ارتش آلمان گفت که «فعالیت‌های خرابکارانه و جاسوسی» علیه ارتش آلمان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس اطلاعات داخلی، توماس هالدن وانگ، گفت: «خرابکاری و جاسوسی روسیه در آلمان هم از نظر کیفی و هم از نظر تعداد در حال افزایش است.»

رئیس اطلاعات داخلی مدعی شد که مسکو پشت یک حادثه مرتبط با بسته‌های انفجاری در مرکز DHL  در لایپزیگ در ماه جولای بوده است.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی از کمپین‌های پخش اطلاعات نادرست و شایعات و استفاده از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین صحبت کرد و گفت: «اگر بسته‌ها در حین پرواز منفجر شود، حادثه ناگواری رخ می‌دهد.»

رئیس اطلاعات مدعی شد که تهدید روسیه به یک «طوفان واقعی» در حال حرکت از شرق به غرب تبدیل شده است و گفت که اقدامات روسیه «بی‌رحمانه‌تر از آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد» است و بر کشورهای بالتیک و لهستان متمرکز شده است.

برونو کال گفت: «مسکو در حال آماده شدن برای افزایش فعالیت‌های ترکیبی و مخفیانه خود است.»

مدیر سرویس مخفی اعلام کرد که فعالیت‌های مداخله‌ای کرملین به «سطحی که قبلاً دیده نشده» رسیده است و اعلام کرد که می‌خواهد «خط قرمزهای غرب» را آزمایش کند.

دولت آلمان همچنین اقداماتی را برای تقویت کنترل‌های امنیتی در شبکه‌های رسانه‌های مجازی در برابر خطرات خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی و جاسوسی اعلام کرد.