طوفان یاگی باعث تخریب شدید در ویتنام شد: ۹ نفر جان باختند

ابر طوفان یاگی مناطق مختلف چین و فیلیپین را ویران کرد و حداقل ۲۴ نفر را کشت و سپس ویرانی سنگینی را در ویتنام ایجاد کرد که در پی ‌آن حداقل ۹ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌های دولتی ویتنام، شنبه شب در اثر رانش زمین در استان کوهستانی هوآ بین در شمال ویتنام، چهار نفر جان باختند.

به گزارش VNExpress به نقل از مقامات محلی، رانش زمین زمانی رخ داد که پس از چندین ساعت باران شدید ناشی از طوفان، دامنه‌ای از تپه فرو ریخت و خانه‌ای را مفقود کرد. صاحب خانه ۵۱ ساله موفق به فرار شد اما همسر، دختر و دو نوه‌اش زیر رانش ماندند و اندکی بعد جنازه‌شان پیدا شد.

طوفان یاگی روز شنبه با سرعت بادهای بیش از ۱۴۹ کیلومتر در ساعت به شمال ویتنام رسید. به گفته مقامات مدیریت بلایای طبیعی، چهار نفر بر اثر سقوط سقف جان خود را از دست دادند. روز گذشته بر اثر وزش باد شدید در استان هایی‌دونگ یک نفر جان خود را از دست داد. در مجموع ۹ نفر جان باختند.

بخش‌هایی از شهر بندری هایفونگ روز یکشنبه زیر نیم متر آب غوطه‌ور شد و به دلیل آسیب دیدن خطوط برق و تیرهای برق، برق قطع شد.

ماهیگیران خلیج ‌ها لونگ که در حدود ۷۰ کیلومتری شهر قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، بامداد یکشنبه براثر خسارات ناشی از طوفان پریشان شدند. به گفته ساکنان محلی، در این منطقه، حداقل ۲۳ قایق در جزیره توآن چاو به شدت آسیب دیدند یا غرق شدند.