طوفان یاگی: تعداد تلفات به حداقل ۲۸۰ نفر رسید

در حالی که تعداد قربانیان طوفان یاگی که ویتنام، لائوس، تایلند و شمال میانمار را درنوردید به حداقل ۲۸۰ نفر افزایش یافت، صدها نفر از روستاییان نزدیک پایتخت میانمار در تلاش برای فرار از سیل هستند.

طوفان یاگی هفته گذشته ویتنام، لائوس، تایلند و شمال برمه را درنوردید و باعث بارش شدید باران، سیل و رانش زمین شد.

تعداد نهایی قربانیان در این منطقه به حداقل ۲۸۰ نفر رسید که از آن تعداد ۲۳۳ نفر در ویتنام بودند. این طوفان در ویتنام همچنین بیش از ۸۰۰ زخمی و ۱۰۳ مفقود برجای گذاشت.

مقامات میانمار گزارش دادند که تعداد قربانیان از ۱۷ به ۳۶ افزایش یافته است. بیم آن می‌رود که تعداد تلفات افزایش یابد زیرا هنوز تعداد زیادی از مردم مفقود هستند.

به گفته مقامات، حدود ۵۰۰۰۰ نفر در میانمار مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و اردوگاه‌هایی برای اسکان آنها ایجاد شد.

سربازان روستاییان ساکن در مرکز شبکه رودخانه‌ها و نهرهای اطراف پایتخت کم ارتفاع نایپیداو را نجات دادند. در حالی که برخی مجبور بودند از میان آب‌های گل‌آلود عبور کنند، خانه‌های اطراف، مزارع موز و نیشکر زیر آب رفتند.

یاگی قوی‌ترین طوفانی است که در دهه‌های اخیر این کشور جنوب شرق آسیا را درنوردیده است. کارشناسان بیان می‌کنند که طوفان‌هایی مانند طوفان یاگی به دلیل تغییرات آب و هوایی قوی‌تر می‌شوند. به گفته کارشناسان، آب‌های گرم‌تر اقیانوس انرژی بیشتری را فراهم می‌کنند که منجر به بادها و بارش شدیدتر می‌شود.