تظاهرکنندگان در بنگلادش به اقامتگاه نخست وزیر یورش بردند و او را وادار به استعفا کردند!

به گفته منابع نظامی، در حالی که تظاهرکنندگان در بنگلادش به اقامتگاه شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش یورش بردند، حسینه استعفا داد.

بر پایه اظهارات فرمانده کل ارتش، نخست‌وزیر استعفا داد. ژنرال واکرالزمان گفت که «یک دولت موقت ایجاد خواهند کرد.»

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که هزاران معترض ضد دولتی روز دوشنبه به کاخ شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش در داکا، پایتخت این کشور حمله کردند.

در تصاویر پخش شده از شبکه ۲۴ تلویزیون بنگلادش، گروه بزرگی دیده می‌شود که وارد محل سکونت شیخ حسینه شده و برای دوربین دست تکان می‌دهند.

پیش از این، یک منبع نزدیک به نخست وزیر گفته بود که شیخ حسینه و خواهرش «گاناب‌هابان (محل اقامت رسمی نخست وزیر) را به مقصدی امن‌تر ترک کردند.» گفته شد که نخست‌وزیر می‌خواست سخنرانی را ضبط کند اما نتوانست این کار را انجام دهد.

به گفته فرمانده کل ارتش، ژنرال واکرالزمان، حسینه استعفا داد. ژنرال اعلام کرد که دولت موقت تشکیل خواهند داد.

در جریان تظاهرات روز یکشنبه، زمانی که پلیس برای متفرق کردن ده‌ها هزار معترض از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوک‌کننده استفاده کرد، دست‌کم ۹۱ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون در قیامی که در اواسط جولای علیه اجرای سهمیه‌بندی ۳۰ درصدی دولت در خدمات عمومی آغاز شد، جان خود را از دست داده‌اند. کنشگران واکنش نشان می‌‌دادند که اجرای سهمیه‌بندی به نفع افراد نزدیک به دولت است.