اعتصاب کامیون‌دارن دوازدهمین روز خود را پشت‌سر گذاشت

​​​​​​​دوازدهمین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران در حالی ادامه دارد که تعداد بازداشت شدگان به ١٧١ نفر رسیده است

دوازدهمین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران در حالی ادامه دارد که تعداد بازداشت شدگان به ١٧١ نفر رسیده است

 

رانندگان کامیون پس از بی‌توجهی به خواسته‌های صنفیشان از شنبه ٣١ شهریور دور تازه اعتصاب خود را آغاز کردند. گزارش‌‌ها حاکی از گسترش هر چه بیشتر اعتصاب بدون توجه به فشار‌های حکومتی و بازداشت رانندگان اعتصاب کننده است.

 

بنابر گزارش‌‌ها تعداد بازداشت شدگان تا عصر دیروز دست‌کم به ١٧١ نفر رسیده است.

 

کامیون‌داران روز گذشته در شهرهای زرین‌شهر، بندر خمینی، اردکان، سیرجان، شهربابک، اراک، دزفول، شیروان، گرگان، سنه، ملایر، و شاهرود اعتصاب را ادامه دادند. اعتصاب امروز در شهرهای دزفول، شهرضا، زرین شهر، ایلام، اهواز، همدان ، مشهد و سنه ادامه یافت.

 

گزارش‌ها از سنه حاکی از بازداشت دو برادر به نامهای فواد و آزاد امجدی در روز شنبه است.

 

حکومت ایران با تهدید کامیون‌داران اقدام به بازداشت آنان در استان‌های قزوین، البرز، اردبیل، اصفهان، فارس، سمنان، کرماشان، سنه، همدان، خراسان شمالی، خوزستان و خراسان رضوی کرده است. رژیم رانندگان معترض را به "افساد فی‌الارض"، "اخلال در نظم و امنیت" و "قطاع الطریق" متهم کرده است.

 

افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه، کسر حق پرداختی بیمه رانندگان، افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار، حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها، کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای ماموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر از جمله خواسته‌های صنفی رانندگان کامیون و ترانزیت عنوان شده است.