سپاه پس از حمله موشکی به عراق، این بار سوریه را هدف قرار داد

​​​​​​​از کرماشان خبر می‌رسد که سپاه پاسداران بامداد دوشنبه اقدام به حملات راکتی به سوی سوریه کرده است. سپاه مدعی است که در این حملات به مواضع تبهکاران داعش تعدادی از تروریست‌ها را کشته است

از کرماشان خبر می‌رسد که سپاه پاسداران بامداد دوشنبه اقدام به حملات راکتی به سوی سوریه کرده است. سپاه مدعی است که در این حملات به مواضع تبهکاران داعش تعدادی از تروریست‌ها را کشته است.

 

روابط عمومی سپاه حملات راکتی بامداد دوشنبه را پاسخ به حمله ٣١ شهریور به رژه نیروهای رژیم در اهواز اعلام کرده و می‌گوید که مقرهای داعش را در شرق رود فرات هدف قرار داده‌اند. گروه تروریستی داعش در دو اطلاعیه مدعی شده بود که حمله به اهواز را عناصر وی سازماندهی و انجام داده‌اند.

 

بنابه گفته سپاه راکت‌ها به مواضع تبهکاران در ابوکمال اثابت کرده‌اند. سپاه پاسداران نوع موشک‌های شلیک شده به مواضع داعش در شرق فرات- سوریه را "ذوالفقار" و "قیام" عنوان کرده که دارای برد ٧۵٠ تا ٨٠٠ کیلومتر هستند.

 

هیچ منبع موثقی ادعاهای سپاه پاسداران را در برخورد موشک‌‌ها با مقرهای دواعش تأیید نکرده است.

 

در حمله روز شنبه ٣١ شهریور/ ٢٢ سپتامبر به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز ٢۶ نفر کشته و ۶١ نفر زخمی شده بودند. اگر چه مسئولیت این حمله را در آغاز گروه الاحواز بر عهده گرفت اما تنها پس از یک روز و به دلایل نامعلوم مسئولیت خود را پس گرفت. گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیوهایی که مدعی بود مربوط به سه مهاجم این حمله است مسئولیت حمله را بر عهده گرفته بود.

 

این سومین حمله راکتی سپاه از خاک ایران به دو کشور عراق و سوریه است. سپاه در خرداد سال گذشته و شهریور امسال هم به مواضعی در سوریه و عراق حمله کرده بود.

 

١٧ شهریور در حمله راکتی سپاه به مقر حزب دمکرات کردستان ایران در شهر کویه، ١۴ نفر از مسئولین و پیشمرگ‌های آن جانباختند و ٣٠ تن دیگر مجروح شدند.

 

شایان ذکر است که هر کدام از علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران و حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه طی سخنانی در پی حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز، کشورهای عربی را تهدید به انتقام " پشیمان‌کننده، ویرانگر و نابودکننده" کرده بودند.