اشغالگران به تپه بهار حمله کردند، گریلا با عملیا‌ت پاسخ‌ می‌دهد

ارتش اشغالگر ترکیه از زمین و هوا حملات سنگینی علیه منطقه مقاومتی تپه بهار واقع در زاپ می‌کند. نیروهای پ‌د‌ک نیز از این حملات پشتیبانی می‌کنند. نیروهای گریلا با عملیات‌های خود به این حملات پاسخ می‌دهند.

حملات اشغالگرانه ترکیه

مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) درباره عملیات‌های گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه بیانیه‌ داد.

این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ‌؛

مورخ ۳ جولای در ساعت ۲۱‌:۰۰ منطقه مقاومتی تپه بهار توسط هواپیماهای جنگی دولت اشغالگر ترکیه ۱۷ بار بمباران شد. پس از حمله هواپیماهای جنگی، با هلیکوپترهای تهاجمی بمباران‌هایی صورت گرفت. ارتش اشغالگر ترکیه علیرغم بمباران سنگین  تلاش کرد که با هلیکوپترها از خطوط شهر آمدیه و از خطوط منطقه دیرلوک، سربازانی را در منطقه تپه بهار مستقر کند. در ساعات میان ۲۲‌:۰۰ و ۲۳‌:۰۰ نیروهای ما به هلیکوپترهایی حمله کردند که در تلاش بودند سربازانی را پیاده کنند. با این حمله هلیکوپترها نتوانستند هلیبرن سربازان را انجام بدهند. اما از سوی غرب و شرق تپه بهار سربازانی هلیبرن شدند که نیروهای ما در آن مناطق حضور ندارند.

پ‌د‌ک یکبار دیگر از حملات دولت ترکیه پشتیبانی کرد

ارتش اشغالگر ترکیه با خودروهای زرهی و بیل‌های مکانیکی مورخ ۴ جولای در ساعات ۰۲‌:۱۰ از راه زمینی از مرکز شهر آمدیه و از نقطه کنترل سَرگله‌ی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) عبور کرده و تلاش نمود که اطراف سد در بالای روستای سرگله مستقر شود. ارتش ترکیه برای اولین بار از مرکز شهر آمدیه، از راه رسمی و از نقاط ایست بازرسی رسمی عبور کرده و تا سد سرگله آمد.

گریلا با عملیا‌ت‌هایش پاسخ می‌دهد

علیه ارتش اشغالگر ترکیه که در تلاش است در سرگله مستقر شود، نیروهای ما عملیات‌های تاثیرگذاری انجام دادند.

در ساعت ۰۹‌:۱۰ در زمانیکه اشغالگران در سرگله گردهم آمدند، با سلاح‌های سنگین هدف گرفته شدند. در این عملیات ۲ اشغالگر مجازات شده، ۶ اشغالگر مجروح شده و مهماتی از اشغالگران منهدم شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

ساعت ۱۰‌:۴۶ با سلاح‌های سنگین اشغالگران در سرگله هدف گرفته شدند.

مداخله و عملیات‌های نیروهای ما در منطقه علیه اشغالگران ادامه دارد.

مورخ ۳ جولای در ساعت ۱۲‌:۰۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه زمانیکه اشغالگران تحرکاتی انجام می‌دادند، با سلاح‌های سنگین هدف گرفته شدند و تحرکات آنان متوقف شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

مورخ ۳ جولای در ساعت ۱۸‌:۰۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، یک دوربین نظارتی اشغالگران با تاکتیک تک‌تیراندازی منهدم شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

در منطقه خاکورک‌:

مورخ ۲ جولای اشغالگرانی که در میان مناطق مقاومتی شکیف و شهید قهرمان مستقر شده بودند، رصد شدند. در ساعت ۱۰‌:۰۰ با تاکتیک سابوتاژ اشغالگران هدف گرفته شدند. براثر این عملیات یک اشغالگر مجازات و اشغالگری دیگر مجروح شد. زمانیکه اشغالگران یکبار دیگر تلاش کردند تحرکاتی انجام دهند، دوباره با تاکتیک سابوتاژ هدف گرفته شدند و ۲ اشغالگر نیز بدین صورت مجازات شدند.

مورخ ۳ جولای ارتش اشغالگر ترکیه ابتدا با هواپیماهای جنگی‌‌ و سپس با هلیکوپترهای تهاجمی، منطقه مقاومتی شکیف را بمباران کردند. پس از این بمباران ارتش اشغالگر ترکیه توسط هلیکوپترها نیروهای خود را در منطقه مقاومتی شَکیف مستقر کرد.

در منطقه متینا‌:

مورخ ۳۰ ژوئن در ساعت ۱۰‌:۳۰ در منطقه مقاومتی سَرِمتینا علیه اشغالگران عملیات‌های هماهنگ شده گریلایی انجام شد. گروه اول این عملیات با سلاح‌های نیمه اتوماتیک، سنگرهای اشغالگران را هدف گرفتند. در این سنگر ۵ اشغالگر مجازات شدند و سنگر به تمامی منهدم شد. گروه دوم با تاکتیک تک‌تیراندازی سیستم‌های دوربین‌های نظارتی اشغالگران را هدف گرفت و ۲ دوربین نظارتی را منهدم کرد.

مورخ ۳۹ ژوئن براثر بمباران‌های ارتش اشغالگر در منطقه مقاومتی سرمتینا، ۳ رفیق ما شهید شدند. اطلاعات کامل‌تر در ارتباط با مشخصات این رفقای شهید بعدا با خلق و افکارعمومی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه‌‌:

مورخ ۱ و ۳ جولای در منطقه کوهستانی قندیل مناطق تپه جاسوسان، روستای کومورتان ۴ بار، در منطقه خاکورک مناطق مقاومتی سنین و شکیف ۶ بار، در منطقه گاره مناطق خیره، تپه و سه‌داره ۳ بار، در منطقه متینا مناطق مقاومتی دَرگله و گولکا ۳ بار، در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ ۱۷ بار‌و در مجموع ۳۳ بار با هوایپماهای جنگی بمباران شدند.

مورخ ۳ جولای مناطق متینا، خاکورک و شهید دلیل واقع در غرب زاپ توسط هلیکوپترها بمباران شدند.‌»