دولت اشغالگر ترکیه یک محموله نظامی جدید به آمدیه فرستاد

در هفته‌های اخیر، دولت اشغالگر ترکیه به طور مستمر خودروهای زرهی و نظامی به باشور کوردستان ارسال کرده است. شنبه شب و یکشنبه ارسال محموله‌های جدید به آمدیه انجام شد.

به گزارش روژنیوز که به منابع محلی متکی است، شب گذشته نیروهای نظامی بزرگی از دولت اشغالگر ترکیه وارد روستای گوهرزه در منطقه آمدیه دهوک شدند.

همین منابع اعلام کردند که صبح امروز ارتش اشغالگر ترکیه از مرز روستای گوهرزه عبور کرده و نیرو و تجهیزات نظامی در این منطقه مستقر کرده است.

یکی از اهالی روستا به نام شاکر در گفتگو با روژنیوز گفت: «وضعیت ما بسیار بد است و از احزاب سیاسی به ویژه دولت به شدت انتقاد داریم که در برابر دخالت‌های دولت ترکیه سکوت کرده‌اند. چگونه دولت نمی‌بیند که دولت ترکیه هر روز مناطق ما را بمباران می‌کند و در نتیجه بخش زیادی از مزارع، باغ‌ها و خانه‌های ما سوخته است. علاوه بر این، هر روز توپ و گلوله به روستای ما اصابت می‌کند.»

شاکر با بیان اینکه ۱۵ روز است به آسایش شهرک شکایت کرده‌اند اما تاکنون پاسخی داده نشده است گفت: «در صورت ادامه این امر مردم روستا، روستا را تخلیه می‌کنند.»

ارتش اشغالگر ترکیه در چند روز اخیر با همکاری حزب دمکرات کوردستان هزاران سرباز و صدها خودروی زرهی را به مرز دهوک و هولیر فرستاده و در آنجا مستقر کرده است.

در مراکز کنترلی که در جاده‌های اصلی قرار دارند، سربازان اشغالگر ترکیه هویت شهروندان را بررسی می‌کنند و فشار جاسوسی و مهاجرت را بر آنها تحمیل می‌کنند.

علاوه بر این، مناطقی از باشور کوردستان هر روز بمباران می‌شود، اما طرف‌های مربوطه هیچ واکنش جدی و موثری از خود نشان نداده‌اند.

همچنین چند روز پیش سعید احمد پیره، سخنگوی ی‌ن‌ک اعلام کرد که دولت ترکیه ۳۰۰ مزدور داعش را به مرز دهوک آورده و در آنجا مستقر کرده است.