گریلا تی‌وی فیلم «آتش در قلب آنکارا» را منتشر کرد

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ فیلم عملیات انقلابی شهید دوغا ویان را منتشر کرد که در ۱۵ فوریه انجام شد و در نتیجه ۳۷ اشغالگر مجازات شدند.

در تصاویر منتشر شده با نام «آتش در قلب آنکارا» مشاهده می‌شود که گریلاها در حال تیراندازی به مخفی‌گاه اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ هستند و بسیاری از مخفیگاه‌های اشغالگران را تخریب می‌کنند.

در این فیلم، صحنه مخفیگاه اشغالگران با هواپیماهای بدون سرنشین تصویربرداری شده است، پیشروی گریلاها در صخره‌ها، گفتگوی بی‌صدا بین آنها برای هماهنگی میان خود وعمل و لحظات نبرد به نمایش درآمده است.

هلهله

گریلاهایی که از روی سیم‌های خاردار می‌پرند، وقتی به «مخفیگاه دشمن» می‌روند، صدای اسلحه‌ها قطع نمی‌شود. گریلاها یکی یکی وارد سنگرها می‌شوند و سلاح‌های اشغالگران را به دست می‌آورند. در این لحظه، گریلاهای زن «هلهله» سر می‌دهند. یک گریلای زن می‌گوید «بروید، سنگرها را بررسی کنید» . در این لحظه نارنجک‌های دستی به سمت سنگرها پرتاب می‌شود. گریلاهایی که به سرعت خط دفاعی می‌سازند، وارد تمام سنگرها می‌شوند و پایگاه را کاملاً کنترل می‌کنند و سلاح‌ها را تصرف می‌نمایند.

 وقتی «پایگاه دشمن» در آتش می‌سوزد، یک گریلا می‌گوید «آتش به قلب آنکارا افتاده است». گریلا تی‌وی نیز از این جمله برای عنوان  فیلم استفاده کرده است.

پیکر گریلای شهید را به دوش کشیدند

در طول جنگ، گریلا شَروان شهید می‌شود. رفقایش او را روی دوش خود انداخته و میدان جنگ را ترک می‌کنند. در این صحنه که نشان از رفاقت و وفاداری گریلاها دارد، گریلاها لباس خونین گریلای شهید را از روی زمین برمی‌دارند. پیکر شهید از روی صخره‌ها بر روی شانه‌های رفیقش پایین می‌آید.

ترازنامه

در بیانیه ۱۸ فوریه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ اعلام شد که ۳۷ اشغالگر در این عملیات مجازات شدند و همچنین 1۵ سنگر، ۷ کانتینر، یک انبار مهمات، یک منطقه نبرد، یک منطقه دیده‌بانی، ۲ قبضه اسلحه A4، یک نارنجک انداز، ۲ سامانه رادار و ۵ دوربین نظارتی منهدم شد.