جنگ‌ غزه وارد چهارمین ماه شد

امروز یک‌شنبه، جنگ بین اسرائیل و حماس وارد چهارمین ماه شد و همچنین صبح امروز نیز اسرائیل به حملات خود به غزه ادامه داد.

پس از حمله‌ی حماس که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل انجام شد و در نتیجه‌ی آن هزار و ۱۴۰ نفر که اکثرا غیرنظامی بودند، کشته شدند، اسرائیل با ادعای از بین بردن تمامی سازمان حماس و آزادسازی گروگان‌ها، بمباران و عملیات زمینی را آغاز کرد.

در زمان حمله‌ی حماس ۲۵۰ اسرائیلی گروگان‌ گرفته شدند، که ۱۰۰ نفر از گروگان‌ها در زمان انجام آتش‌بس که در ماه نوامبر حاصل شد، آزاد شدند.

براساس آمار وزارت بهداشت حماس در غزه که تحت حملات اسرائیل قرار دارد، از ۷ اکتبر تاکنون ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر در پی حملات اسرائیل کشته شده‌اند که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند. این این اعلام شده است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر کشته‌اند.

همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرده است، بر اثر بمباران‌ها تمامی محلات در جنوب غزه ویران شده و ۸۵ درصد از جمعیت مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اندبه همین سبب بحران انسانی در حال افزایش است.

براساس گفته‌ی شاهدان صبح امروز شهر خان یونس در جنوب غزه بمباران شده است. اعلام شد که جنگ زمینی نیز اتفاق افتاده است. براساس خبرگزاری فلسطین (وفا) تعداد زیادی کشته و ‌زخمی شده‌اند.

در غرب نیز که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال اسرائیل است، بر اساس آن‌چه که حکومت فلسطین اعلام کرده است، در نتیجه‌ی یورش به منازل ۶ فلسطینی کشته شده‌اند. همچنین پلیس نیز اعلام کرده است که در نتیجه‌ی انفجار در آن منطقه یک افسر اسرائیلی کشته شده است.

براساس ادعای اسرائیل، شاخه‌ی نظامی حماس در شمال غزه به طور کامل از بین رفته است

روز شنبه ارتش اسرائیل که از ۲۷ اکتبر حمله‌ی زمینی به غزه را آغاز کرده است، مدعی شد که ‘شاخه‌ی نظامی حماس در شمال غزه به طور کامل متلاشی و منهدم شده است.’

سخنگوی ارتش اسرائیل دانیل هاگاری گفت: «اکنون بر مرکز و جنوب متمرکز هستیم» و این را نیز اعلام کرده است که نظامیان حماس در شمال به طور پراکنده بدون رهبری در حال انجام حرکات و عملیات‌هایی هستند.