پاکستان به ایران حمله کرد: ۴ کودک و ۳ زن جان باختند

پس از حمله‌ای که در آن ایران غیرنظامیان را در پاکستان هدف قرار داد و آنها را «تروریست» خواند، پاکستان نیز به همین دلیل حمله‌ای را در ایران انجام داد. به گزارش رسانه‌های ایران، دست کم ۳ زن و ۴ کودک جان باختند.

به گزارش رسانه‌های رسمی ایران، دو روز پس از آغاز حملات تهران علیه «اهداف تروریستی» در پاکستان، در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه (۱۸ ژانویه) در جنوب شرق ایران صدای انفجارهایی شنیده شد.

این رسانه‌ها به نقل از یک مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اعلام کردند: «صدای چندین انفجار در مناطق مختلف اطراف شهرستان سراوان شنیده شد.»

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که دست کم ۳ زن و ۴ کودک کشته شدند. تلویزیون دولتی پاکستان نیز گفت: «پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز با موشک حمله کرد.»

در این خبر به نقل از علیرضا مرحمتی معاون استاندار سیستان و بلوچستان آمده است: «۳ زن و ۴ کودک که همگی ایرانی نبودند کشته شدند.»

یک منبع اطلاعاتی پاکستان اندکی پس از آن به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش پاکستان حملاتی را علیه گروه‌های شورشی در ایران انجام داده است.

این مقام مسئول با تایید اینکه قبل از این حمله در حمله‌ای که ایران به خاک‌شان انجام داد، ۲ کودک کشته شدند، افزود: «می‌توانم تایید کنم که ما فقط علیه گروه‌های مسلح ضد پاکستانی که در ایران هدف قرار گرفته بودند، حملات انجام دادیم.»

وزارت امور خارجه پاکستان اندکی پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صبح امروز پاکستان یک سری حملات دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد و مدعی شد که تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.»

سلمان مسعود روزنامه‌نگار که از سال ۲۰۲۱ برای نیویورک تایمز پاکستان را پوشش می‌داد، گزارش داد. بر اساس این خبر حداقل ۷ اردوگاه واقع در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری داخل خاک ایران هدف قرار گرفتند.

تهران شامگاه گذشته یک حمله هوایی در پاکستان انجام داد. یکی از خبرگزاری‌های ایرانی مدعی شد که این حمله که با «موشک و پهپادها» انجام شد، مقر گروه اسلامگرای جیش العدل در پاکستان را در پاسخ به «حمله به امنیت» ایران هدف قرار داد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، این حمله در نزدیکی شهر پنجگور در جنوب غربی ایالت بلوچستان، جایی که پاکستان و ایران هزار کیلومتر مرز مشترک دارند، روی داده است. در واکنش به این حمله، پاکستان سفیر خود از ایران را فراخواند و تصمیم گرفت از بازگشت سفیر ایران که هم اکنون در کشورش است جلوگیری کند.

ایران و پاکستان اغلب یکدیگر را متهم می‌کنند که به گروه‌های شورشی اجازه داده‌اند تا به خاک یکدیگر حمله کنند، اما نیروهای رسمی در هر دو کشور به ندرت درگیر می‌شوند.