تصویربردار الجزیره در غزه کشته و خبرنگار این شبکه نیز مجروح شد

در نتیجه حمله پهپادهای اسرائیل در روز جمعه، سامر ابودقه، تصویربردار الجزیره جان خود را از دست داد و وائل دحدوح، خبرنگار الجزیره و رئیس دفتر غزه نیز مجروح شد.

یک فیلمبردار الجزیره در حمله پهپادهای اسرائیلی به خان یونس در غزه جان خود را از دست داد و وائل دحدوح، خبرنگار الجزیره و رئیس دفتر غزه زخمی شد.

سامر ابودقه روز جمعه همراه با دحدوح به مدرسه فرحانه خان یونس که فلسطینی‌ها در آن حضور داشتند رفته بودند تا اوضاع جنگ را گزارش کنند.

به گزارش الجزیره، پس از رسیدن خبرنگاران آنها به خان یونس، مورد حمله یک پهپاد قرار گرفتند. در جریان این حمله، دحدوح موفق شد از صحنه دور شود. اما ابودقه نتوانست از آنجا خارج شود و خود را به محل امنی برساند.

آمبولانس‌ها تلاش کردند تا خود را به منطقه برسانند اما به دلیل خرابی راه و به دلیل بمباران مسئولان بهداشتی نتوانستند به منطقه برسند. این شبکه گزارش داد که سه کارمند دفاع غیرنظامی که قصد داشتند ظرف ۵ ساعت به آنها برسند نیز جان خود را از دست دادند.

ابودقه ۴۵ ساله، پدر ۴ فرزند بود و در شهر خان یونس به دنیا آمد.

الجزیره گفت: «اسرائیل به طور سیستماتیک خبرنگاران الجزیره و خانواده‌های آنها را هدف قرار می‌دهد و آنها را می‌کشد» و از جامعه جهانی خواست که از اسرائیل حسابخواهی کند.

به گزارش خبرنگاران بدون مرز، جنگ غزه ضربه سنگینی به خبرنگاران وارد کرده است و تعدا زیادی کشته و مجروح شده‌اند.

ابودقه اولین خبرنگار الجزیره بود که در جنگ جان باخت. دحدوح ۲ فرزند، همسر و حدود ۱۴ تن از بستگان خود را در ماه اکتبر در جنگ از دست داد.