کووید١٩ در ایران؛ بی‌تدبیری، پنهانکاری و توهم توطئه!

جمهوری اسلامی بجای اتخاذ تدابیر فوری و عملی برای جلوگیری از شیوع کرونا به پنهان‌کاری متهم شده است. رژیم ایران همچون همیشه برای انحراف افکار عمومی به تئوری توطئه متوسل شد.

بیماری کووید١٩ که از چین آغاز شد در بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته و با یقین می‌توان گفت که پس از چین بیشترین بیماران این بیماری در ایران قرار دارند.

آمارهای دولتی در روز دوشنبه از ٧ هزار و ١۶١ بیمار مبتلا به کرونا که ٢٣٧ تن آنان جانباخته‌اند خبر می‌دهند اما سخنان مسئولان و مقامات پزشکی دانشگاه‌های ایران صحت این آمار را زیرسئوال می‌برند.

کووید١٩ در ٧۴ شهر ایران

منابع غیردولتی در داخل و خارج از ایران از شیوع این بیماری در ٧۴ شهر در هر ٣١ استان ایران سخن به میان آورده‌اند. وضعیت بیماران و افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را به سبب بیماری از دست دادند بسیار نگران کننده است. منابع بسیاری اعلام می‌کنند که تعداد واقعی جانباختگان بسیار بیشتر از آمارهای دولتی است. سازمان اطلاعات انقلاب اسلامی در تلاش است تا مانع از اطلاع‌رسانی واقعی در مورد کووید١٩ شود.

ابتلای ١٠ هزار نفر از مردم تهران

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران روز ١ مارس طی سخنانی از ابتلای ١٠ هزار نفر در تهران به بیماری کرونا خبر داده بود. او در پاسخ به انتقاد سپاه پاسداران در مورد چرایی اعلام آمار گفته بود که "تا کی پنهانکاری می‌کنید."

عدم دسترسی مردم به خدمات پزشکی

ویروس کرونا در ماه فوریه در ایران شیوع پیدا کرد. گزارش‌های منتشر شده حاکیست که جمهوری اسلامی دست‌کم از ١٢ بهمن / ١ فوریه در جریان شیوع این بیماری در قم بوده است اما حکومت برای فریب افکار عمومی مانع از قرنطینه کردن شهر قم شد. از این روی ویروس کرونا به سرعت در سرتاسر ایران گسترش یافت. کرونا پرستاران و پزشکان فراوانی را مبتلا کرد و تعداد کادر پزشکی جانباخته به کرونا تاکنون حداقل به ١۵ نفر رسیده است. زیرا پزشكان و پرستاران در ایران نه امکانات پیشگیری و نه خدمات کافی برای درمان تعداد بیشمار مبتلایان به کرونا را دارا هستند.

مرگ مقام‌های امنیتی و ابتلای نمایندگان و وزرای دولت

گفته‌ می‌شود که حداقل ٢٣ نماینده مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند. در این مورد نیز حکومت به پنهان‌کاری توسل جسته است. نه آمار واقعی و نه هویت نمایندگان بیمار در دسترس رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. ابتلای ٢٣ نماینده به معنی ابتلای ٨ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. همچنین ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، مصطفی پورمحمدی معاون پیشین وزارت اطلاعات و عضو کابینه دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت مجلس، علی آقازاده نماینده مجلس یازدهم، مرتضی رحمان‌پناه شهردار یکی از مناطق تهران، محمود صادقی نماینده دوره دهم مجلس، آیت‌الله موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید قم، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس ایران، فریدالدین حداد عادل فرزند غلامعلی حداد عادل و از اقوام علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، محمدرضا قدیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده دوره دهم مجلس، سکینه الماسی نماینده دوره دهم مجلس، اسماعلیه نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد علی رمضانی نماینده دوره یازدهم مجلس، محمد رضا منصوری نماینده دوره دهم مجلس، زهره الهیان نماینده دوره یازدهم مجلس و معصومه ابتکار از معاونان حسن روحانی به کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین حسین شیخ‌الاسلام سفیر سابق ایران در دمشق، محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوه قضائیه، هادی خسروشاهی سیفر سابق جمهوری اسلامی در واتیکان، محسن حبیبی متولی حوزه علمیه مجتهدی، محمد علی رمضانی‌دستک نماینده منتخب مجلس یازدهم، رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی رودبار، مجتبی فاضلی رئیس دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی، فاطمه رهبر نماینده سه دوره پیشین مجلس و نماینده منتخب مجلس یازدهم و فرزاد تذری معاون پیشین اداره سیاسی سپاه و از مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع کرونا در زندان‌ها

گفته می‌شود که ویروس کرونا در زندان‌های رجایی‌شهر کرج، زندان مرکزی کرج، زندان اورمیه، زندان شیبان و کاشان نیز شیوع پیدا کرده است. منابع خبری نیروهای مخالف رژیم ایران به دلیل شمار زیاد زندانی‌ها تعداد زیادی از آنان در راهروها می‌خوابند. زندانیان دسترسی به ماسک و مواد ضدعفونی کننده ندارند. گفته می‌شود زندانیان محبوس در زندان قزل حصار تهران به صابون هم دسترسی ندارند. فاروق محمدی از زندانیان زندان اورمیه در پی ابتلا به کرونا جانباخت و ۵ زندانی دیگر نیز به مراکز درمانی خارج زندان منتقل شده‌اند.

جمهوری اسلامی و تئوری توطئه

رسانه‌های دولتی روز ١۵ اسفند به بازتاب سخنان فرمانده کل سپاه در مورد کرونا پرداختند.

حسین سلامی فرمانده کل سپاه استعمارگر پاسداران روز ١۵ اسفند در مراسمی در کرمان در رابطه با بیماری کرونا اظهار نظر کرده و مدعی شده بود: "امروز هم حتی در مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده، پیروز خواهیم شد و آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش بر خواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد."