دایره روابط خارجی خودمدیریتی دمکراتیک: جامعه باید علیه تهدیدهای دولت ترک بپاخیزد

... ما به عنوان خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه یکبار دیگر از تمامی نهادهای بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر و سازمانهای جامعه مدنی می‌خواهیم که رفتارهای نژادپرستانه را که مغایر قوانین بین‌المللی می‌باشد، محکوم نمایند ...

دایره روابط خارجی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در مورد حملات و جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر ترک و تبهکارانش بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:"دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش از ٩ اکتبر بدین سو حتی در مرحله اشغال عفرین با توسل به جنایت و تغییر دمگرافی منطقه معیارها و قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند. رفتار آنها بر ضد معیارهای اجتماعی و ارزشهای بشری و دمکراسی می‌باشد. آشکار کردن مورد نقض و اتخاذ موضع در قبال سیاست‌های رژیم ترک که به حمایت از تروریسم پرداخته و بحران منطقه جهان را تشدید می‌کند، قبل از هر چیزی وظیفه‌ای اخلاقی است. ما به عنوان خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه یکبار دیگر از تمامی نهادهای بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر و سازمانهای جامعه مدنی می‌خواهیم که رفتارهای نژادپرستانه را که مغایر قوانین بین‌المللی می‌باشد، محکوم نمایند. بویژه در برابر تغییر دمگرافیک که نابودی تمامی خلق‌های منطقه را در مد نظر قرار داده است به مسئولیت تاریخی خویش در این مرحله عمل کنند. در این رابطه ما از تلاشهای جمعیت "فشار و دفاع از مسئله کوردی" که از سوی تعداد زیادی از روشنفکران، آکادمیسین‌ها، سیاستمداران و سفیران سابق دولتهای جداگانه در جهان قدردانی می‌کنیم که در مرحله اخیر کارزاری را با عنوان "We Stand With The Kurds" (ما همراه کوردها ایستاده‌ایم) از خلقمان در برابر اعمال دولت ترک و گروهک‌های ترویست وابسته به آن آغاز کرده‌اند. ما تأکید می‌کنیم که موضع آنان نشانه عدالت، اخلاق و وجدان است، بویژه که حملات علیه تمامی طیفهای جامعه ما صورت می‌گیرند. پس از قدردانی، به نمایندگی از آحاد ساکنان منطقه از تمامی روشنفکران، آکادمیسین‌ها، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و تمامی بخش‌های دیگر جامعه ساکن در داخل و خارج میهن و همچنین مناطق اطراف که نسبت به نقشه‌های ترکیه آگاهند درخواست می‌کنیم به وظیفه پیشاهنگی خود عمل کنند. زیرا ما در مقطعی تاریخی بسر می‌بریم. از تمامی جهانیان می‌خواهیم که در مقابل مخاطرات به کمک خلق مقاوم بشتابند."