نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک: شهرک باخوزه به تمامی آزاد شد

ق.س.د اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته روستای باخوزه شمالی به کلی آزاد شد و تعدادی اسلحه نیز به دست مبارزان افتاد

مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د آمار ۲۴ ساعت گذشته آخرین مرحله‌ی عملیات تندباد جزیر را که در چهارچوب عملیات پایان دادن به ترور انجام می‌شود منتشر کرد.

 

شرح بیانیه در پی می‌آید

جبهه باخوزه:

بعد از جنگی سه روزه روستای باخوزه شمالی به تمامی آزاد شد. بعد از آزادسازی نیروهایمان عملیات پاکسازی منطقه را آغاز کردند،در این مرحله یک توپ ١٢٠ م.م مین‌گذاری شده کشف گردید و از سوی مبارزان منهدم شد. تیروریست‌های داعش اقدام به حملات توپخانه‌ای کردند که با حملات راکتی نیروهایمان به مواضع آنان انجامید.

 

مبارزین بعد از آزادسازی روستا تحرکات تروریست‌ها را تحت نظر گرفتند. ۴ تروریست حین حملات توپخانه‌ای در تلاش نفوذ به مناطق آزاد شده برآمدند. پاسخ برق‌آسای مبارزان تبهکاران را وادار به فرار کرد. همزمان هواپیماهای نیروهای ائتلاف به بمباران تبهکاران پرداخته و ۴ تن از آنها را کشتند.

 

نیروهای ما با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف در حال پیشروی هستند، به دلیل بمباران هوایی ۶ تروریست کشته شدند، یک تیربار پی.کی.سی، یک آرپیچی و ۵ جنازه‌ی تروریستها به دست مبارزین ما افتاد.

 

جبهه‌ی حجین:

مبارزین ما در این جبهه ۲ کیلومتر پیشروی کرده و تمام مناطق آزاد شده را پاکسازی کردند. همچنین خندق و تونل‌های حفر شده توسط تروریستها را خراب کردند و ۱۵ موضع را مشخص کردند و یک اسلحه‌ی کلاشینکف را بدست آوردند. در درگیری‌ها مین کار گذاشته شده تبهکاران منفجر شد که بر اثر آن یک مبارز شهید و ۵ تن زخمی شدند.

 

بیلان درگیری‌های روز جمعه:

۱۰ تروریست کشته شد و ۵ جسد به دست مبارزین ما افتاد.

 

نیروهای ائتلاف ۵ بار به مواضع آنان حمله کردند.

 

۱۵ موضع تبهکاران شناسایی گردید.

 

یک قبضه تیربار بی‌.کی.سی و یک قبضه کلاشینکوف به دست مبارزان افتاد.

 

۳ مقر تروریستها نابود شد و ۴ مین منفجر شد.

 

یک مبارز ما به شهادت رسید و ۵ مبارز زخمی شدند.