در سلوپی دوره‌ی زبان کوردی افتتاح شد

مرکز فرهنگ و هنر شهرداری سلوپی یک دوره‌ی زبان کوردی را افتتاح کرد.

در منطقه‌ی سلوپی شرناخ، مرکز فرهنگ و هنر شهرداری اسلوپی یک دوره‌ی زبان کوردی را افتتاح کرد. رؤسای مشترک شهرداری سلوپی، نمایندگان پارلمانی این شهر و انجمن اتحادیه‌ی کارگران توده‌ای (کَسک) و انجمن حقوقدانان برای آزادی (IHD) و چندین شهروند دیگر در این دوره شرکت کردند. شاگردها و استادان زبان کوردی و شرکت کنندگان با پوشیدن لباس کوردی در این دوره حضور داشتند.

مسلم ارگین استاد زبان کوردی به اهمیت زبان توجه کرد و اعلام نمود این اقدام را برای خدمت به زبان کوردی انجام داده‌اند و این اقدام با استقبال گرم خلق مواجه شد و افراد زیادی برای فراگرفتن زبان کوردی به ما مراجعه کرده‌اند و در ادامه گفت: «این نیز نشان دهنده‌ی هوشیاری و آگاهی خلق ما به نسبت زبان و فرهنگشان است.»

مسلم اعلام‌ کرد در روزهای آخر هفته زبان کوردی را آموزش می‌دهند و از همگان درخواست کرد به آن‌ها مراجعه نمایند و زبان کوردی را فراگیرند.

سپس آیدین دنیز استاد زبان کوردی اعلام نمود، ۸ سال قبل انجمن آن‌ها به نام کوردی-دَر توقیف شد، امروز به لطف شهردار‌ی‌هایمان می‌توانیم دوره‌ی زبان کوردی افتتاح کنیم، در ادامه گفت: «این جای دلخوشی و‌ افتخار است. ما می‌گوییم که هر روز ما کوردی و‌ کوردستانی است. زبان کوردی آنچنان غنی است که امروزه در جهان در رتبه‌ی دهم قرار دارد. اما متاسفانه هنوز اجازه نداده‌اند که زبان رسمی شود. اما به پیشگامان و قهرمانانی که بدون داشتن فرصت آن‌چنانی به زبان کوردی خدمت نموده‌اند و به امروز رسانده‌اند، قول می‌دهیم که ما زبانمان را فراموش نخواهیم کرد و به مبارزات آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

سپس آموزش زبان کوردی آغاز شد. در پایان افتتاح دوره‌ی‌ زبان کوردی با پایکوبی جشن گرفته شد.