هیئت بلندپایه ائتلاف ضد داعش بر لزوم مشارکت م.س.د در نشست‌های ژنو تأکید کرد

​​​​​​​اعلام شد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواهان مشارکت خودمدیریتی روژاوا و مجلس سوریه دمکراتیک در نشست‌های ژنو و تنظیم قانونی اساسی تازه برای کشور سوریه هستند

اعلام شد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواهان مشارکت خودمدیریتی روژاوا و مجلس سوریه دمکراتیک در نشست‌های ژنو و تنظیم قانونی اساسی تازه برای کشور سوریه هستند

 

هیئت بلندپایه‌ای با ریاست جیمز جفری با هدف گفتگو در مورد چگونگی مشارکت فدارسیون شمال و شرق سوریه و م.س.د در نشست‌های ژنو به شمال سوریه سفر کرده است.

 

منبعی آگاه که در نشست‌های جیمز جفری در شهرهای منبج، عین‌عیسی و رقا شرکت کرده به خبرگزاری فرات گفت که هیئت آمریکایی در نامه‌ای به مسئولان شمال و شرق سوریه، شوراهای محلی و مجلس سوریه دمکراتیک بر تداوم حمایت‌های لجستیکی و معنوی ائتلاف از آنان تأکید کرده است.

 

این منبع گفت که هیئت آمریکایی در دیدار با مسئولین روژاوا بر همکاری‌های سیاسی و نظامی نیروهای ائتلاف تأکید کرده‌اند. جیمز جفری لزوم مشارکت نمایندگان فدراسیون و مجلس سوریه دمکراتیک در تنظیم قانون اساسی تازه سوریه را یاداوری کرده است.

 

همین منبع افزوده است که هیئت مذکور بر حمایت منطقه از حملات احتمالی تأکید نموده‌اند. همچنین نظارت بر نهادها و سازمان‌های اداری در شمال و شرق سوریه مورد تأکید قرار گرفته است. طبق گفته منبع یادشده نمایندگان ائتلاف گفتند که همچون حمایت‌های نظامی ق.س.د گام‌های سیاسی را نیز در این راستا برخواهند داشت.

 

منبع آگاه افزود که نامه جیمز جفری در رابطه با شرکت فدراسیون شمال سوریه در تنظیم قانون اساسی سوریه، خروج نیروهای خارجی از سوریه و اتخاذ راه حل سیاسی بود. جیمز جفری در نشست مذکور گفته است که تا زمانی که بحران سوریه ادامه یابد نیروهای ائتلاف در این كشور خواهند ماند و اجازه نخواهند داد هیچ نیرویی در مناطق تحت کنترل ق.س.د مداخله نماید.