پ.ی.د: مقاومت عفرین تداوم مقاومت حماسه‌ای کوبانی است

حزب اتحاد دمکراتیک-پ.ی.د حمله ی رژیم اشغالگر ترکیه به عفرین را محکوم کرد و از دولتهای روسیه و ایالات متحده‌ی آمریکا خواست تا موضع خود را مشخص کنند

حزب اتحاد دمکراتیک-پ.ی.د حمله ی رژیم اشغالگر ترکیه به عفرین را محکوم کرد و از دولتهای روسیه و ایالات متحده‌ی آمریکا خواست تا موضع خود را مشخص کنند

 

پ.ی.د در مورد حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ترکیه به عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و گفت مقاومت عفرین روی دیگر مقاومت کوبانی است. همچنین در بیانیه آمده است که نیروهای دولت ترکیه و مزدوران آنها روی دیگر داعش در کوبانی هستند.

 

در این بیانیه آمده است:

 "مقاومت خلق عفرین تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهد داشت، بار دیگر رژیم ترکیه اثبات کرد که بزرگترین حامی تروریست‌ها می‌باشد و تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا کار تروریستان پایان نیابد. رژیم ترکیه که مدتها پشتیبان داعش در منطقه بود، حالا با تمام توان خود به عفرین حمله کرده و آنرا توپباران می‌کند. در حالی که عفرین به مکانی امن برای پناهندگان سایر مناطق ناامن سوریه و خلق عرب آواره تبدیل شده است.

 

اما امنیت حاکم بر عفرین با سیاستهای [جنگ‌طلبانه] دولت ترکیه همخوانی نداشت، به خصوص ضربات مهلکی که اخیرا به داعش زده شد و با آزادی رقا که توسط نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ و نیروهای سوریه دمکراتیک انجام شد دولت ترکیه را نگرانتر کرد. زیرا در جنگ رقا با اثبات اینکه رژیم ترکیه از داعش حمایت می‌کند از این مبارزات کنار گذاشته شد.

 

دولت ترکیه در داخل کشور دچار بحران‌های عدیده‌ای است و آنها با اطلاع از این بحرانهای داخلی در تلاشند تا با حمله به عفرین مشکلات داخلی خود را به خارج از مرزهایشان بکشانند.

 

بعد از تسلیم نمودن حلب به رژیم سوریه توسط ترکیه همچنان این سیاست با تسلیم بخش بزرگی از ادلب ادامه دارد. زیرا سیاست دولت ترکیه در منطقه همین است. دولت ترکیه در حالی به عفرین حمله کرده و قصد تصاحب آنرا دارد که ما به سالگرد تاسیس خودمدیریتی دمکراتیک خلق روژاوا و شمال سوریه نزدیک می‌شویم. خودمدیریتی شمال سوریه نشان دهندە‌ی سیستم دمکراتیک و راە‌حل بحران سوریە است.

 

ما اعضای مجلس پ.ی.د در حالی که  چهارمین سالگرد تاسیس خودمدیریتی شمال سوریه را تبریک می‌گوییم حملات رژیم ترکیه به مردم غیرنظامی عفرین را به تندی محکوم می‌کنیم. ما یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که حمله به عفرین به ضرر تمام مردم سوریه است و در واقع حمله به پروژه‌ی دمکراتیک منطقه است.

 

کشورهای روسیه و آمریکا نیز باید مواضع خود را در قبال حملات دشمنانه‌ی ترکیه مشخص کنند و ابهامات موجود را برطرف نمایند. مشخص نبودن مواضع آنها به معنی حمایت از حملات ترکیه است.

 

الزامی است خلق کُرد در اقصی نقاط جهان همراه مقاومت خلق عفرین و حامی آن باشند. در عفرین پروژه‌ی دمکراتیک بر اساس برادری خلقها و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر در حال انجام است.

 

پیمان می‌بندیم که مقاومت عفرین تداوم مقاومت کوبانی و سرنوشت دولت اشغالگر ترکیه نیز همچون سرنوشت داعش در کوبانی باشد. ما از همه‌ی نهادهای بین المللی، سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم تا با توجه به مبانی خود مانع حملات ترکیه شوندو تأکید می‌کنیم که عفرین تمام دشمنان خود را درهم می‌شکند."