۲۰ میلیون قرص کاپتاگون کشف و ضبط شد

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در منبج عملیاتی را علیه انبارهای مواد مخدر انجام دادند و ۲۰ میلیون قرص کاپتاگون را کشف و ضبط کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ق‌س‌د طی بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: «تیم‌های عملیاتی نیروهای ما، ق‌س‌د، روز چهارشنبه‌ی گذشته در منبج عملیاتی را علیه انبارهای مواد مخدر انجام دادند. نیروهای ما پس از تحقیق درباره‌‌ی محل‌های مواد مخدر، عملیات انجام دادند. نیروهای ما به انباری نزدیک بازار سبزه فروشان منبج یورش بردە و ۲۰ میلیون قرص کاپتاگون را کشف و ضبط کردند. در پی تحقیقات نیروهای ما درباره‌ی‌ منشاء این مواد مخدر پی بردند که این مواد از طرطوس سوریه به منبج منتقل شده‌اند.»

رژیم دمشق و ترکیه تجارت مواد مخدر انجام می‌دهند

تحقیقات مشترکی توسط بی‌بی‌سی عربی و شبکه‌ی‌ روزنامه‌نگاری تحقیقی OCCRP انجام شدە است و در آن ارتباط مستقیم تجارت چند میلیارد دلاری مواد مخدر توسط اعضای ارشد نیروهای مسلح سوریه و خانواده‌ی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه آشکار شده است.

خبرگزاری فرانس پرس مدتی پیش گزارشی تحقیقی منتشر کرد و در آن توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که قرص‌های کاپتاگون، سوریه را به «کشور مواد مخدر» در جهان تبدیل کرده است. در این خبر ذکر شده است که تبهکاران وابسته به دولت ترکیه ترانزیت گسترده‌ی کاپتاگون انجام می‌دهند. به گفته یک محقق منطقه‌ای که نظراتش در این خبر در نظر گرفته شده است، ترکیه‌ نیز مشغول این تجارت است. این محقق گفته است که منبع مواد اصلی مورد نیاز برای ساخت کاپتاگون ترکیه است.